سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با صدور هشدار و اطلاعیه‌ای از متولیان واحدهای تولیدی بخش کشاورزی این استان خواست تا مراکز و واحدهای خود را به سامانه سوخت دوم تجهیز کنند.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 06 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، در این اطلاعیه که روز دوشنبه صادر شد، به تولیدکنندگان بخش کشاورزی به‌ویژه گلخانه‌داران و مرغداران استان توصیه شده که با توجه به شروع فصل سرما و احتمال افت فشار یا قطعی گاز طبیعی از هم‌اکنون اقدامات لازم را به منظور عبور از بحران سرما اتخاذ کنند.

سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در اطلاعیه خود از واحد‌های تولیدی کشاورزی خواسته است تا در مراکز و اماکن خود تجهیزات استفاده از سوخت دوم از قبیل مشعل دوگانه‌سوز و مخازن ذخیره سوخت نصب کنند.

بر اساس این اطلاعیه، دستگاه‌های متولی تامین سوخت متعهد شده‌اند که ذخیره سوخت دوم این واحد‌ها را برای مصرف‌کننده نفت‌گاز به میزان ۱۴ روز و برای واحد‌های مجهز به مصرف نفت‌کوره به میزان ۳۰ روز تامین کنند.

سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گزارش داد که تایید مصرف سوخت دوم و ذخیره توسط واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی منوط به اعلام شرکت گاز و مجوز منطقه یا ناحیه مربوطه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل است، در غیر این صورت مقدار سوخت مصرف شده به عنوان تخلف قلمداد و وفق مقررات اقدام خواهد شد.

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز طی ماه قبل و ماه جاری از اتحادیه مرغداران و واحد‌های صنعت طیور استان خواست با توجه به شروع فصل سرما و کاهش دمای هوا و احتمال افت فشار و یا قطعی گاز و لزوم نصب تجهیزات استفاده، از سوخت دوم در واحد‌های مرغداری استفاده کرده و با مراجعه به شرکت ملی نفت، نسبت به خرید و ذخیره‌سازی سوخت جایگزین اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در استان اردبیل ۴۱۸ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت هشت میلیون و ۲۵۳ هزار قطعه، تولید مرغ مادر گوشتی به تعداد ۴۷ واحد با ظرفیت ۲ میلیون و ۳۵۲ هزار قطعه و مرغداری تخم‌گذار خوراکی به تعداد ۲۲ واحد و به ظرفیت ۷۷۳ هزار قطعه فعال است.

بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، حدود ۹۵ درصد از کل مرغداری‌های استان انشعاب گاز دارند و اطلاع‌رسانی لازم به کل این واحد‌ها در خصوص مراجعه به شرکت نفت شهرستان و اخذ سوخت دوم و ذخیره آن در مرغداری و نصب تجهیزات جهت استفاده از سوخت دوم انجام گرفته است.
منبع/ایرنا

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار