فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از شناسایی فردی ناشناس که با ولنگاری در فضای مجازی و کپی«عکس و فیلم شخصی» افراد سهل‌انگار اقدام به اخاذی و تهدید می کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ 05 November 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان، محمد مهدیخانی، فرمانده انتظامی شهرستان ابهر اظهار داشت: با وصول یک فقره شکوائیه مبنی بر اخاذی و ایجاد مزاحمت فردی ناشناس با شگرد تهدید به انتشار عکس و فیلم شخصی موضوع احراز هویت این فرد در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان ابهر افزود: شخص ناشناس ضمن ولنگاری در پیج اینستاگرام با دسترسی غیرمجاز به عکس و فیلم شخصی شاکی اقدام به تهدید و اخاذی از شاکی را داشت که با شگرد‌های پلیسی هویت وی احراز و مورد شناسایی قرار گرفت.
وی ادامه داد: با اخذ دستور قضائی متهم دستگیر و تحت بازجوئی قرار گرفت که در بازجوئی‌های اولیه منکر هر گونه بزه انتسابی بود، ولی در مواجهه با مدارک و دلایل متقن لب به اعتراف گشوده و انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را مالی عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه انتشار فیلم و عکس‌های خصوصی افراد و یا تهدید به انتشار آن به موجب قانون جرم بوده و قابل پیگیری در محاکم قضائی می‌باشد، تاکید کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار