بوشهر-ایرنا- "آیت الله رئیسی" با برخی پیشنهادات نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ارتباط ویدئو کنفرانسی شورای فرهنگ عمومی کشور، موافقت و خواستار کار کارشناسی در این زمینه شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ 05 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور روز یکشنبه به ریاست آیت الله "سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور کشورمان و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضا شورای فرهنگ عمومی استان‌ها به شکل ویدئوکنفرانس برگزار و با تایید ریاست جلسه، برخی پیشنهادات نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر مصوب شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست پیشنهاد کرد: با توجه به این که شورای فرهنگ عمومی نیازمند یک تحول عمقی و بسیار جدی در عرصه هندسه مدیریت کلان و خرد نظام است، نظام‌مندسازی قانونی ساختار شورای فرهنگ عمومی در هندسه کلان اداری و اجرایی کشور ضروری است.

"آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری" افزود: ضمانت‌بخشی به مصوبه‌های شورای فرهنگی و ثبت عنوان تخلف اداری در صورت اجرایی نشدن این مصوبه‌ها، پیشنهاد دیگری است که نیازمند داشتن مصوبه از شورای فرهنگ عمومی کشور است.

وی بیان کرد: تدوین نقشه جامع آمایشی فرهنگ عمومی کشور و برش استانی حسب اقتضائات جغرافیایی و فرهنگی کشور از منظر آسیب، فرصت و نقاط ضعف و قوت و همچنین تدوین نظام مسائل فرهنگی و تنظیم راهبرد و راهی برای حل آن نیز نیازمند مصوبه شورای فرهنگ عمومی است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: از لحاظ شاخص‌های راهبردی فرهنگی در انتخاب مدیران ارشد و میانی کشور و بررسی دقیق نوع عملکرد آنان در تمدید و تایید مجدد، تقویت نخبگانی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی همراه با توجه معنوی و اختصاص اعتبار مورد نیاز و طراحی و استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای بویژه رسانه ملی از دیگر ضرورت‌های مهم در حوزه شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد می‌شود.

وی گفت: الزام حاکمیتی به تدوین و اجرای پیوست‌های مختلف فرهنگی برای مراکزدولتی و غیردولتی از دیگر نیاز‌های راهبردی برای پیشبرد اهداف شورای فرهنگ عمومی است.

صفایی‌بوشهری ادامه داد: فرهنگ، زیرساخت تمامی ابعاد پیشرفت در عرصه حیات شخصی و اجتماعی است و تمامی صعود و سقوط تمدن‌ها در طول تاریخ برگرفته از نوع نگاه فرهنگی و عمل و صیانت از حوزه فرهنگ است.

وی افزود: هم اینک نیز تهاجم ادراکی فرهنگی دشمنان به شیوه جنگ نرم به طور کامل مشهود شده و دشمن اکنون به دنبال سوار کردن مردم به قطار فکری است که ایستگاهش تسلیم به شمار می‌رود.

صفایی‌بوشهری ادامه داد: مقاومت و اعتلای فرهنگ عمومی و اختصاصی تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است و در این زمینه شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از ابتکار‌های رهبر معظم انقلاب یک فرصت مهم و راهبردی محسوب می‌شود که با این وجود ظرفیت موثر این شورا بخوبی مورد استفاده قرار نگرفته است.

در این نشست به پیشنهاد تدوین و اجرای پیوست‌های مختلف فرهنگی برای مراکز دولتی و غیردولتی، نظام‌مندسازی قانونی ساختار شورای فرهنگ عمومی در هندسه کلان اداری و اجرایی کشور و تدوین نقشه جامع آمایشی فرهنگ عمومی کشور با برش استانی جهت کار کارشناسی و ارائه برنامه به عنوان مصوبات این جلسه موافقت به عمل آمد.
منبع/ایرنا

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار