مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: مشترکان بخش خانگی و تجاری از اول سالجاری تا پایان مهرماه حدود ۴۱۲ هزار متر مکعب گاز مصرف کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد رشد یافت.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲ 03 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، سیدمحمود هاشمی اظهار کرد: مشترکان بخش خانگی و تجاری این استان در مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۸۵ هزار متر مکعب گاز مصرف کرده بودند.

وی بر صرفه جویی گاز در فصل زمستان تاکید کرد و افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته به واسطه پدیده "ال نینو" امسال شرایط سخت‌تری را نسبت به زمستان گذشته تجربه خواهیم کرد.

پدیده "ال نینو" یکی از چرخه‌های مشهور آب و هوایی جهان است که هر ۲ تا هفت سال یکبار باعث ایجاد ناهنجاری‌های بزرگی در آب و هوای سراسر زمین می‌شود از جمله این ناهنجاری‌ها می‌توان به سیلاب‌های ناگهانی و خشکسالی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی ادامه داد: این شرکت تلاش می‌کند با آمادگی کامل، زمستانی آرام را برای مردم در اقصی نقاط استان به ارمغان آورد.

وی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، امسال شرایط سخت‌تری را به نسبت زمستان گذشته تجربه خواهیم کرد که کارکنان شرکت گاز استان تلاش خواهند کرد تا در امر خدمت رسانی به مردم خللی ایجاد نشود و از مردم نیز می‌خواهیم برای برقراری گاز پایدار صرفه جویی را در برنامه داشته باشند.

هاشمی اقدامات شرکت ملی گاز ایران را برای رفع ناترازی گاز در کشور بسیار مثمر ثمر خواند و گفت: بحث ذخیره سازی روزمینی، تأسیسات سی ان جی (CNG) در صنایع بزرگ و شهرک‌های صنعتی، تعویض بخاری‌های فرسوده و جایگزینی بخاری‌های با راندمان بالا بجای بخاری‌های کم بازده، مقاوم سازی شبکه‌ها و تاسیسات، هوشمندسازی و بهینه سازی بخشی از اقداماتی است.

وی درخصوص ذخیره سازی روزمینی گاز در استان نیز افزود: ذخیره‌سازی گاز در مخازن روزمینی، راهی اساسی برای مدیریت عرضه و تقاضا و شیوه‌ای متداول در دیگر کشور‌ها است که بر همین اساس، شرکت ملی گاز ایران برای سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ به‌منظور ذخیره‌سازی روزمینی گاز طبیعی اقدام به فراخوان نموده است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ناترازی گاز در سال گذشته و اطلاع رسانی صحیح و به موقع از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی در مدیریت بحران بیان کرد: در ناترازی گاز زمستان سال گذشته تلاش کردیم با رصد لحظه‌ای و روایت درست موضوع، افکارعمومی را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی تنها استان واقع در شرق و شمال شرق کشور است که در زمستان سال گذشته با وجود افت فشار شدید گاز، با قطع گاز بخش خانگی مواجه نشد.
منبع/ایرنا

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار