بازی تیم های شمس آذر قزوین و استقلال تهران در هفته نهم لیگ برتر با نتیجه تساوی به پایان رسید.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 02 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، در چارچوب هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشور، دو تیم شمس آذر قزوین و استقلال تهران عصر امروز در ورزشگاه سردار آزادگان به مصاف یکدیگر رفتند.

با وجود بارش باران در شهر قزوین، طرفداران دو تیم از ساعت‌ها قبل از شروع بازی، خود را به ورزشگاه رسانده بودند.

در حالی که اعلام شده بود استقلال در این دیدار با لباس آبی به میدان خواهد آمد، با نظر ناظر بازی، تیم تهرانی با لباس یکدست سفید راهی زمین شدند.

یشمی پوشان شمس آذر قزوین در نیمه اول بازی را با ترکیب علیرضا جعفرپور، صادق آلبوصبیح، علی آزادمنش، سعید کریمی، حسین گودرزی، پوریا سرآبادانی، هومن ربیع‌زاده، علی اصغر اعرابی، امیرمحمد نسایی، محمدرضا رضایی و رحمان جعفری شروع کردند.

جواد نکونام سرمربی استقلال تهران نیز در این نیمه حسین حسینی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، ایمان سلیمی، مهرداد محمدی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، آرمان رمضانی، ابوالفضل جلالی و آرش رضاوند را روانه میدان کرد.

راس ساعت ۱۵:۳٠ و با سوت یاسر همرنگ این دیدار آغاز شد و دو تیم برای کسب سه امتیاز حساس مقابل یکدیگر صف آرایی کردند.

در همان ابتدای بازی و در دقیقه ۲، مهرداد محمدی مهاجم استقلال تهران با فرار از خط دفاع شمس آذر، خود را به محوطه جریمه قزوینی‌ها نزدیک کرد. در این صحنه محمدی کنترل خود را از دست داد که کادرفنی و بازیکنان استقلال به خطای مدافع شمس آذر و پنالتی اعتقاد داشتند، اما داور بازی این نظر را رد کرد و تصمیم به ادامه بازی گرفت.

در ادامه، بازیکنان استقلال با ایجاد چند موقعیت خطرناک، دروازه شمس آذر را تهدید کردند و شاگردان سعید دقیقی نیز با تدارک ضد حمله به حملات حریف پایتخت نشین خود پاسخ دادند.

تا دقیقه ۲٠، تماشاگران بازی متعادلی را از تیم‌های اول و دهم جدول لیگ برتر شاهد بودند که البته این عملکرد چندان مورد رضایت دو سرمربی نبود.

رحمان جعفری مهاجم خطرناک قزوینی‌ها در دقیقه ۲۱، با یک ضربه سر خطرناک دروازه سید حسین حسینی را تهدید کرد که تو با فاصله کمی از تیر افقی به بیرون رفت.

استقلالی‌ها در دقیقه ۲۳ و بعد از پرتاب توپ به محوطه جریمه شمس آذر، کوین یامگا هافبک آبی پوشان بر اثر حرکت مدافع تیم قزوینی، تعادل خود را از دست داد که داور این صحنه را پنالتی تشخیص داد. موضوعی که با انتقاد شدید بازیکنان و کادرفنی شمس آذر همراه بود.

یامگا پنالتی خود را در دقیقه ۲۴ به ثمر رساند تا صدرنشین لیگ برتر، با یک گل از حریف خود پیش بیفتد.

سعید کریمی مدافع شمس آذر در دقیقه ۲۹ و روی یک ضربه کرنر می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند که علیرغم جایگیری خوبی که داشت، با بی دقتی توپ را به بیرون فرستاد.

شاگردان سعید دقیقی پس از دریافت گل، حملات متعددی را بر روی دروازه استقلال ایجاد کردند، اما با بدشانسی به نتیجه مطلوب نرسیدند.

در دقیقه ۳۲ بازی رحمان جعفری مهاجم شمس آذر به دلیل خطا روی دروازه بان استقلال، از دوار بازی کارت زرد دریافت کرد.

شاگردان نکونام هم در این دقایق از بازی با تدارک چند ضد حمله خطرناک، می‌توانستند به گل‌های بیشتری برسند که این امر محقق نشد.

حسین گودرزی مدافع چپ شمس آذر در دقیقه ۴۲ بازی، توپ را از چند قدمی دروازه آبی پوشان به بیرون زد تا این حمله قزوینی‌ها نیز به ثمر ننشیند.

در دقیقه ۴۴ مهدی مهدی پور هافبک استقلال به دلیل خطا روی بازیکن شمس آذر، کارت زرد دریافت کرد.

نیمه اول این دیدار بعد از احتساب ۵ دقیقه وقت اضافه و با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال تهران به پایان رسید و دو تیم برای استراحت ۱۵ دقیقه‌ای راهی رختکن شدند.

در ابتدای نیمه دوم بازی و با تصمیم سعید دقیقی، صادق آلبوصبیح از ترکیب شمس آذر خارج و مصطفی احمدی جایگزین او شد.

بازی در این نیمه در حالی شروع شد که در دقیقه ۴۶ قزوینی‌ها روی سانتر علی اصغر اعرابی و ضربه سر دقیق امیر محمد نسایی به گل رسید و نتیجه دیدار را به تساوی کشاند.

پس از گل شمس آذر، استقلالی‌ها که برد خود را از دست رفته می‌دیدند، دست به تهاجم زدند و در دقیقه ۴۹ می‌توانستند روی یک شوت از راه دور، دروازه قزوینی‌ها را باز کنند که با واکنش خوب علیرضا جعفرپور گلر شمس آذر، این حمله خنثی شد.

در دقیقه ۵۴ عیسی مرادی به جای محمدرضا رضایی برای شمس آذر قزوین به میدان آمد.

هواداران حاضر در ورزشگاه در این دقایق از بازی و با وجود بارش باران پاییزی، با شور و حال خاصی به تشویق تیم‌های محبوب خود می‌پرداختند.

۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم بازی و پس از گل شمس آذر، دو تیم بیشتر در میانه میدان حضار بودند و رد و بدل کردن پاس‌های متعدد توسط بازیکنان در دستور کار قرار داشت.

در حالی که هواداران بازی متعادلی را شاهد بودند، روی اشتباه فردی مدافع و دروازه بان شمس آذر، آرمان رمضانی در دقیقه ۶٠، گل دوم استقلال را به ثمر رساند.

با تصمیم سرمربی استقلال در دقیقه ۶۴ بازی، گوستاوو بلانکو و امید حامدی فر جایگزین آرمان رمضانی و مهدی مهدی پور شدند.
هومن ربیع زاده مدافع شمس آذر در دقیقه ۶۲ بازی به دلیل خطا روی مهرداد محمدی، از داور کارت زرد دریافت کرد.

شاگردان سعید دقیقی در بیست دقیقه پایانی بازی، بر تعداد حملات خود اضافه کردند که با بدشانسی و بی دقتی مهاجمان خود، نتوانستند به گل تساوی برسند.

در دقیقه ۷۵ شمس آذر بالاخره به گل دوم رسید و با ضربه حسین گودرزی نتیجه بازی را به تساوی کشاند.

در دقایق از بازی به دلیل بارش باران و قطع ارتباط، تصاویر تلویزیونی قطع شده بود.

در ادامه صدرنشین لیگ برتر که برای بار دوم سه امتیاز شیرین این دیدار خارج از خانه را از دست داده بود، حملات متعددی را بر روی دروازه شمس آذر ترتیب داد که با درخشش خط دفاع و دروازبان قزوینی ها، نتیجه بازی حفظ شد.

غول کش لیگ برتر در دقیقه ۸۵ می‌توانست کامبک خود را کامل کند که گل شمس آذر پذیرفته نشد.

در دقیقه ۸۹ ارسلان مطهری به جای کوین یامگا برای استقلال به میدان آمد.

این بازی در نهایت با نتیجه نزدیک ۲ بر ۲ به پایان رسید تا استقلال با تک امتیاز این دیدار ۱۹ امتیازی شود و شمس آذر به هشمین امتیاز خود در لیگ برتر برسد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار