مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور گفت: سند ملی توسعه گوهر سنگ اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵ 02 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، اولین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت گوهرتراشی توسط ایمیدرو و با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در شهرستان فردوس از ٩ تا ١١ آبان ماه برگزار شد.

در این دوره از مسابقات ملی مهارت گوهرتراشی، ۷۲ شرکت کننده در رشته‌های دامله، کاروینگ و فست از استان‌های مختلف حضور یافتند و درپایان ٣٠ نفر از برگزیدگان و داوران در این دوره از مسابقات تقدیر به عمل آمد.

سید ابومحمد هاشمی، مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور امروز در آیین اختتامیه مسابقات گوهرتراشی در شهرستان فردوس اظهار داشت: شهر فردوس یک شهر جهانی گوهرسنگ و یک نمایشگاه بین‌المللی در عرصه سنگ‌های عقیق است.

وی افزود: این شهرستان دارای معادن سنگ‌های قیمتی و ذخایر ملی است.

وی از اجرای سند ملی توسعه گوهر سنگ خبر داد و گفت: از ٢ سال گذشته ابلاغ شده در این سند برنامه‌های راهبردی تعریف شده است. ۶ برنامه راهبردی و استراتژی در ۴۵ نوع فعالیت تدوین شده است که از مرحله کشف تا عرضه در بازار‌های بین المللی است.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور بیان داشت: هفت وزارتخانه و ٢٠ سازمان در این سند مسئول هستند در همین راستا قرارداد با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در راستای آموزش تراش گوهرسنگ به صورت بازار محور در ٣١ استان به امضا رسید که در همین باره آموزش‌ها ارائه شده است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات گوهر تراشی گفت: این امر استعداد‌ها را شناسایی و به مرحله ظهور می‌گذارد. از برندگان با اهدای تندیس قدردانی می‌شود، تندیس مسابقات از سنگ و عقیق خراسان جنوبی و نشانگر بازوی قوی از ایران است.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور خاطر نشان کرد: در حاشیه برگزاری این مسابقات بازدید از معادن گوهرسنگ و نمایشگاه سنگ‌های عقیق شجره برگزار شد.

حسن کامرانی فر، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی هم اظهار داشت: نقش ایمیدرو برای توسعه گوهرتراشی، الهام بخش است ضمن اینکه هدف ما توجه استانداری به سمت ارتقای ارزش افزوده است.

وی عنوان کرد: شرکت کنندگان در مسابقات از ۲۰ استان حضور داشتند. در سال بعد، در نظر داریم مسابقات گوهرتراشی را توسعه دهیم و موضوع گوهرتراشی، رکاب و ... را مورد توجه قرار دهیم.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار