رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه، از انهدام ۱۳ باند کلاهبرداری در استان طی هفت ماه سپری شده از سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴ 02 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، علی عباسی‌کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران در بحث جرائم فضای سایبری، اظهار کرد: باید شهروندان متوجه باشند که زندگی دومی در فضای سایبری شکل گرفته و آن جزئی از زندگی شده است.

وی ادامه داد: قبلا کلاهبرداری‌های زیادی را در فضای واقعی شاهد بودیم ولی در حال حاضر، خیلی از جرائم با انواع مختلف به فضای سایبری کوچ کرده؛ سودجویان بسیار زیادی در این فضا هستند که با کمترین شرایط سودهای هنگفتی را به دست می‌آورند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: کسانی که در این فضا فعالیت منفی انجام می‌دهند و به نوعی دنبال وقوع جرم هستند، پلیس فتا کاملا جدی ورود می‌کند.

وی، از کشف بیش از ۹۰ درصد جرائم در فضای سایبری استان طی هفت ماه سپری شده از سال‌جاری خبر داد و افزود: کلاهبرداری اینترنتی بالای ۴۷ درصد جرائم در سطح استان را به خود اختصاص داده که برداشت‌های اینترنتی با ۲۵ درصد، نشر اکاذیب و دسترسی‌های غیرمجاز نیز هر کدام با هفت درصد در رده‌های بعدی بیشترین جرائم سایبری استان هستند.

عباسی‌کسانی اضافه کرد: علی‌رغم هشدارهای فراوان،کلیک کردن شهروندان بر روی لینک‌های جعلی را همچنان داریم که به نوعی در قالب سامانه ثنا و همچنین سهام عدالت به راحتی اطلاعات حساب بانکی خود را در دسترس کلاهبرداران قرار می‌دهند.

وی، از انهدام ۱۳ باند کلاهبرداری در استان طی هفت ماه سپری شده از سال‌جاری خبر داد و گفت: در این بازده زمانی بیش از ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون از پول شهروندان که به انواع مختلف کلاهبرداران از آن‌ها اخاذی کرده، توسط پلیس فتا کشف و به حساب شاکیان عودت داده شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار