مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: لایروبی و بازگشایی مجدد بخش‌هایی از مسیل کال پسته در داخل و حاشیه شهر بجنورد از هفته قبل آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 31 October 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، ظهر امروز برات امیری، مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: لایروبی و بازگشایی مجدد بخش‌هایی از مسیل کال پسته در داخل و حاشیه شهر بجنورد از هفته قبل آغاز شده است.

وی گفت: در این مرحله از کار قرار است در صورت تامین اعتبار و ماشین آلات مورد نیاز با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط، بخش‌های زیادی از مسیل کال پسته در مرکز استان به طول حدود ۵ کیلومتر لایروبی شود.

مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی افزود: طی روز‌های اخیر با همکاری مشترک پتروشیمی و سپاه استان تاکنون حدود ۱۰۰۰ متر از نقاط بحرانی این مسیل لایروبی و بازگشایی شده است.

امیری خاطرنشان کرد: به دلیل محدویت منابع مالی و تجهیزات، این کار به صورت مرحله به مرحله در حال انجام است و با توجه به قول مساعد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در تامین اعتبارات مورد نیاز، عملیات اجرایی ساحل سازی نیز همزمان با لایروبی مسیل طی چند هفته آینده آغاز می‌گردد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۱۰۰ متر از کال پسته ساماندهی شده است و ساماندهی حدود ۵۰۰ متر آن تا نیز پایان سال مالی جاری در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی سنوات گذشته حدود ۳۵ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم پیرامون و داخل شهر بجنورد لایروبی و بازگشایی شده است.

مدیر رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی مهمترین مسیل‌ها و رودخانه‌های اطراف و داخل شهر بجنورد را شامل رودخانه فیروزه و شاهجوب، مسیل کال پسته، مسیل کال خندق، مسیل کال ملکش، مسیل کال دوبرار، مسیل باغچق، مسیل لنگر و مسیل علی آباد ذکر کرد.

وی گفت: شهر بجنورد را به لحاظ موقعیت مکانی، ارتفاعات در برگرفته و ۱۱ مسیل و رودخانه مهم از داخل یا حاشیه این شهر عبور می‌کند و به همین دلیل برای پیشگیری از خسارات غیرقابل جبران، بازگشایی و ساماندهی این مسیل‌ها به صورت ویژه همه ساله در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار