مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سفر رئیس‌‌جمهور به استان یک هزار میلیارد ریال اعتبار جهت چهارخطه کردن جاده ارتباطی بن ـ داران مصوب شده است، گفت: از این میزان تا کنون ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و ۱۰ میلیارد ریال به صورت اوراق تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ 31 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حسینعلی مقصودی گفت: پروژه چهارخطه کردن جاده ارتباطی بن ـ داران از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است، این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار محسوب می‌شود و در سفر رئیس‌جمهور به استان مبلغ یک هزار میلیارد ریال اعتبار به مدت ۲ سال به آن تخصیص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این راستا برای ساخت جاده از شهر بن به سمت روستای آزادگان در ۲ قطعه محدوده شهر بن تا روستای لارک و از روستای لارک تا روستای شیخ‌شبان به طول ۱۳ کیلومتر پیمانکار گرفته شد و قطعه نخست این پروژه به صورت غیررسمی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از اعتبار مصوب شده ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و ۱۰۰ میلیارد ریال به صورت اوراق به این طرح تخصیص یافته است، افزود: با این اعتبار ۶ کیلومتر از مسیر بن تا روستای لارک به بهره‌برداری رسید و قسمت‌هایی از باند قدیمی که با بند جدید تداخل پیدا کرده بود اصلاح شد.

مقصودی با بیان اینکه این پروژه تا کنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: امید است بتوانیم در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان برای پروژه اعتبار بگیریم چرا که این مسیر از جمله محور‌هایی است که اگر باند دوم آن ساخته شود بخش عظیمی از ترافیک مرکز به جنوب کشور برطرف می‌شود.

ویخاطرنشان کرد: جهت تکمیل و بهره‌برداری از کل این محور ۸۰۰ میلیارد تومان و جهت تکمیل قطعه دوم و سوم آن به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار