وکیلی که از طریق موقعیت شغلی خود اقدام به کلاهبرداری می کرد با دستور قضایی دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳ 31 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام موسوی اظهار داشت: این وکیل فقط در یک فقره قرارداد خصوصی اخذ مبلغ حدود ۷۰ میلیارد ریال حق‌الوکاله برای گرفتن رأی تضمینی، با موکل خود تنظیم کرده بود.

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی رییس کل دادگستری استان مرکزی افزود: یکی از وکلای دادگستری با ادعای داشتن ارتباط نزدیک با برخی از قضات، به موکلین خود قول اخذ رأی تضمینی داده و بابت این موضوع حق‌الوکاله‌های کلانی را از آنان دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه، نهادهای نظارتی و بالادستی باید نظارت بیشتری بر رفتار حرفه‌ای وکلا داشته باشند، ادامه داد: این وکیل خاطی با ارتباطاتی که با برخی کارکنان داشت، برخی پرونده‌های خود را به شعب خاص هدایت و احکام مورد نظر خود را در این شعب اخذ می‌کرد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با رصد و نظارت نامحسوس چند ماهه و مستندسازی کامل، نسبت به دستگیری وکیل فوق الاشعار، اقدام شد و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و پرونده قضایی وی در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب در حال رسیدگی است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: این وکیل فقط در یک فقره قرارداد خصوصی اخذ مبلغ حدود ۷۰ میلیارد ریال حق‌الوکاله برای گرفتن رأی تضمینی، با موکل خود تنظیم کرده بود.

وی بیان کرد: رسالت وکیل دفاع کارشناسانه و عادلانه در مدار قانون است که ادعای اینکه اعلام کند، من رای تضمینی می‌گیرم جای تأمل و ورود نهادهای نظارتی دارد که باید با حساسیت زیاد و به صورت جدی با چنین وکلایی برخورد شود و هیچ‌گونه اغماضی در این برخوردها وجود نخواهد داشت، چرا که این افراد مایه سرایت فساد به بخش‌های مختلف و بدبین کردن مردم به وکلای پاک‌دست و حق‌مدار خواهند شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار