مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز برداشت زعفران از مزارع استان، برآورد کرد امسال بیش از ۳.۵ تن زعفران در استان تولید شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ 31 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان رحمان فیض‌قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح زیرکشت زعفران در استان کرمانشاه را ۶۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت : پیش بینی می شود امسال بیش از ۳.۵ تن زعفران از مزارع استان برداشت شود.

وی افزود: متوسط عملکرد زعفران در مزارع استان کرمانشاه شش کیلوگرم در هکتار است که البته تولید زعفران در مزارع استان تا ۲۰ کیلوگرم در هکتار هم گزارش شده است.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به چندساله بودن گیاه زعفران، گفت: با یکبار کشت زعفران بین هفت تا ۱۰ سال برداشت محصول انجام می‌شود، هرچند در سالهای سوم و چهارم پیک تولید را شاهد هستیم.

فیض‌قربانی با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه بجز دو شهرستان قصرشیرین و سرپلذهاب کشت زعفران انجام می‌شود، گفت: بیشترین زعفران تولیدی در مزارع استان از شهرستان کرمانشاه است.

فیض‌قربانی سپس اشاره‌ای هم به کیفیت بالای زعفران تولیدی در استان کرمانشاه داشت و گفت: هم محصول تولیدی و هم پیاز زعفران تولیدی در استان از کیفیت بالایی برخوردار بوده و جزو زعفران های مرغوب به شمار می رود.

وی با بیان اینکه بخشی از زعفران تولیدی در مزارع استان کرمانشاه در داخل استان به فروش می‌رسد، گفت: بیشتر زعفران تولیدی در مزارع استان روانه بازارهای خارجی می‌شود.

فیض‌قربانی با بیان اینکه برداشت زعفران در مزارع مناطق گرمسیر استان شروع شده، گفت: کار برداشت زعفران در مزارع مناطق سردسیر استان تا آذر ماه ادامه خواهد داشت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار