مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: انسان ها طبق روایات، احادیث و ایات قرآن کریم در نزد خداوند حرمت و کرامت دارند اما شان و جایگاه انسانیت در جوامع غربی به شدت پایمال شده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸ 31 October 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ مرتضی سعیدی زاده  در نخستین همایش بین المللی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی، اظهار کرد: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه که با سکوت و حمایت جوامع غربی همراه است، نمونه ای بارز از پایمال شدن کرامت انسانی است.

وی افزود: در جوامع اسلامی اگر کرامت و جایگاه مردم توسط کارگزاران حفظ شود، جامعه به سمت سیره اهل بیت(ع) سوق پیدا خواهند کرد.

سعیدی زاده با بیان اینکه ایران داعیه دار حکمرانی اسلامی و مبتنی بر سیره اهل بیت(ع) است، یادآور شد: جمهوری اسلامی از دهه ۷۰ تاکنون در صدد تشکیل یک حکومت اسلامی بر اساس معیارهای اهل بیت(ع) است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) تاکید کرد: بنیاد امام رضا(ع) با پرداختن به این موضوع مهم، راهبردها و مبانی حکمرانی اسلامی را مورد پژوهش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه حکومت اسلامی بر پایه حکومت نبوی، علوی و رضوی است، اضافه کرد: حکومت حضرت علی (ع) با وجود کوتاه بودن دوران زمامداری اما به عنوان یک حکومت الگو، محور و شعله در تاریخ جهان اسلام ماندگار مانده است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: مسئولان استان ایلام برای برگزاری این همایش با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه ایلام به عنوان دانشگاه برتر کشور یک جریان علمی و فرهنگی را بنیان نهادند.

ایران داعیه دار حکمرانی اسلامی و مبتنی بر سیره اهل بیت(ع) است

سیره، معارف و فرهنگ رضوی، زمینه ساز ایرانی قوی در همه عرصه هاست

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این همایش گفت: در این همایش، حکمرانی اسلامی به عنوان یک مبحث اساسی و مهم از نگاه و سیره امام رضا(ع) مورد پژوهش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حضور هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) در ایران، مایه خیر و برکات فراوانی برای جامعه است، تصریح کرد: ایران در واقع به یُمن و برکت حرم این امام همام، امروز ام القری جهان اسلام است و همه نگاه ها از نقاط مختلف جهان به سوی ایران معظوف است.

حسنی با تاکید بر اینکه حرم شریف امام رضا (ع) باعث توسعه جغرافیای تمدن اسلامی در جهان و مامن و پناهگاه همه درماندگان است، ابراز کرد: سیره، معارف و فرهنگ رضوی، زمینه ساز ایرانی قوی در همه عرصه هاست و بایستی در راستای توسعه فرهنگ رضوی در جامعه تلاش کرد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین المللی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی، گفت: امید است این گونه پژوهش های سیره محور با حضور جمع زیادی از اندیشمندان و پژوهشگران از ایران و کشورهای مختلف ادامه پیدا کند.

همایش مورد استقبال پژوهشگرانی ایرانی و مسلمانانی از کشورهای مختلف قرار گرفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این همایش، گفت: در سال های گذشته فعالیتهای در خور و شایسته ای با موضوعات شعر، خاطره و دلنوشته رضوی در استان ایلام برگزار شد و این بار مفتخریم که در ساحت علمی جهت نهادینه کردن آموزه‌های رضوی چنین همایشی در ایلام برگزار می‌شود.

علی هوشمند با بیان اینکه این همایش با استقبال پژوهشگرانی از ایران و مسلمانان کشورهای دیگر به میزبانی استان ایلام به عنوان یک سرفصل پژوهشی برگزار شد، یادآور شد: در مدت فراخوان جشنواره آثار متعددی از اندیشمندان و پژوهشگران به دبیرخانه همایش در استان ارسال و با داوری اساتید برجسته و صاحب نام صاحبان پژوهش های برتر انتخاب شدند.

وی با اشاره به برگزاری اولین همایش بین المللی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی به میزبانی این استان، آنرا یک حرکت ارزشمند تلقی کرد که در سال های آتی استمرار خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآور شد: بنا به ظرفیت و قابلیت دانشگاهی در استان و سرفصل های مشخص شده این همایش در ایلام برگزار شد و البته دست اندرکاران توقع چنین استقبال ملی و بین المللی را از برگزاری این همایش نداشتند.

ارسال بیش از ۸۰ مقاله به همایش بین‌المللی حکمرانی اسلامی در استان ایلام

دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: نشست تخصصی ارائه مقالات همایش «حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی» در سالن فرزانگان دانشگاه ایلام با حضور اساتید، دانشجویان و اصحاب رسانه برگزار شد که در این نشست، برگزیدگان و تعدادی از شرکت کنندگان در این همایش، خلاصه ای از مقالات خود را ارائه کردند.

"سعید محمودی" از ارسال بیش از ۸۰ مقاله به همایش بین‌المللی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی به میزبانی این استان خبر داد و گفت: چکیده بیش از ۶۰ مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش در یک مجموعه چاپ و منتشر خواهد شد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار