شهردار کرمان از پایان مرحله مطالعاتی طرح جامع ترافیکی خبر داد و گفت: طرح جامع شهر کرمان در مرحله مطالعاتی و نگارش بوده و طرح جامع ترافیکی نیز به مرحله اجرا رسیده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ 30 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، سعید شعرباف‌تبریزی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل مرکزی شهرداری منطقه ۵ کرمان برگزار شد، به توزیع نامناسب فضای سبز در کرمان اشاره داشت و اظهار کرد: سرانه فضای سبز در شهر کرمان بدون احتساب کمربند سبز۱۱/۸ متر مربع و با احتساب کمربند سبز حدود ۱۹ متر مربع است، اما استاندارد آن باید ۱۵ باشد.

شهردار کرمان از لزوم بهسازی پارک‌ها در سطح شهر سخن به میان آورد و عنوان کرد: در این زمینه ۴۰ میلیارد تومان به شهر کرمان اختصاص دادیم.

وی از پایان مرحله مطالعاتی طرح جامع ترافیکی خبر داد و ابراز داشت: طرح جامع شهر کرمان در مرحله مطالعاتی و نگارش است، طرح جامع ترافیکی نیز به مرحله اجرا رسیده البته در برخی تقاطع‌ها دچار مشکل شده که در حال رفع این موانع هستیم.

وحید خطیبی، معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری کرمان نیز در این جلسه گفت: در این دوره، ارائه ۵۰ خدمت شهرداری به صورت غیرحضوری در قالب پلتفرم «کرمان من» و اجرای طرح آرشیو الکترونیکی مدارک و اسناد شهرداری را داشتیم.

وی ادامه داد: داشبورد‌های الکترونیکی آنلاین نیز قدمی حائز اهمیت در راستای هوشمندسازی شهر کرمان است، همچنین مرکز پژوهش‌های شهرداری نیز با مجوز وزارت کشور راه‌اندازی شده که کمک بزرگی به تسریع فعالیت‌های شهرداری می‌کند.

عبدالرضا شیخ‌شعاعی، معاون فرهنگی، گردشگری و ورزشی شهرداری نیز ابراز کرد: در مدتی که فعالیت خود را آغاز کردم، فرهنگ‌سرا کوثر به فرهنگ‌سرای ویژه بانوان تبدیل شده، بسیاری از اماکن تاریخی مانند میدان ارگ و آب‌انبار گنجعلی‌خان احیا شده و دبیرخانه دائمی جشنواره ملی نان نیز در آینده‌ای نزدیک در کرمان استقرار خواهد یافت.

تا سال آینده تمام معابر خاکی کرمان را آسفالت می‌کنیم

محمدرضا یحیی‌زاده معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان نیز گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سرعت خوبی در روند آسفالت و زیرسازی معابر شهر کرمان داشته‌ایم و در تلاش هستیم که سال آینده تمام معابر خاکی کرمان را آسفالت کنیم تا در کرمان خبری از کوچه‌های خاکی نباشد.

وی افزود: همچنین فاز دوم پل شهدای خلبان و عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سه راهی شرف‌آباد نیز در سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی از افزایش یک‌ونیم برابری سرعت حمل‌ونقل در شهر کرمان خبر داد و گفت: در این راستا ۲۶ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کرمان اضافه شده و ۱۷ دستگاه اتوبوس هم بازسازی شده است.

امیر مداح معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمان هم گفت: در سال گذشته ۹۰ درصد از بودجه شهرداری کرمان محقق شده و این عدد در سال جاری اکنون به ۴۰ درصد رسیده که امیدواریم تا پایان سال به صد در صد نیز برسد.

ریحانه‌سادات تهامی معاون معماری شهری شهرداری کرمان نیز در ادامه ابراز کرد: اخیرأ اداره حریم برای نظارت بر ساخت‌وساز‌های داخل شهر در شهرداری کرمان آغاز به کار کرده و قرارداد‌های پهنه‌بندی شهر در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

به گزارش فارس، در پایان این نشست شهرداری منطقه ۵ (بافت تاریخی) افتتاح شد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار