سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: اعضای پیکر جانبخش امید نورزایی، ۱۸ ساله به چند بیمار دردمند جان دوباره بخشید.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ 29 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، احسان حسین‌زاده، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در اقدامی نیکوکارانه با رضایت خانواده جانبخش و با تصمیمی فداکارانه، اعضای پیکر جانبخش امید نورزایی ۱۸ ساله به چند بیمار دردمند از اتباع افغانستان جان دوباره بخشید.

وی گفت: جانبخش امید نورزایی ساکن گرمسار، در پی سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شد که با وجود تلاش پزشکان و کادر درمان بیمارستان معتمدی گرمسار برای درمان وی، مرگ مغزی وی تأیید شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خانواده نورزایی پس از آگاهی از تأیید مرگ مغزی بیمار توسط پزشکان و با توجه به بی‌بازگشت بودن این شرایط، با تصمیمی نیک‌اندیشانه به چند بیمار نیازمند پیوند، جان دوباره بخشیدند.

حسین‌زاده تأکید کرد: خانواده جانبخش نورزایی با باور به اینکه اهدای عضو، رسمی نیکوکارانه و انسان‌دوستانه است که باید در جامعه نهادینه شود، اقدام به رضایت به اهدای عضو ارگان‌های حیاتی وی کردند.

وی بیان کرد: مطابق با قوانین اهدای عضو در ایران، در صورتی که اهداکننده عضو، از اتباع باشد، گیرندگان وی نیز از بیماران در لیست انتظار اتباع هستند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار