فرمانده انتظامی استان از دستگیری و انهدام باند 6 نفره اسکیمر خبر داد و گفت: اعضای باند به ارتکاب 30 فقره جرم به ارزش 8 میلیارد ریال اعتراف کردند.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸ 29 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سردار جواد تقوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری و انهدام باند ۶ نفره اسکیمر در اردبیل اظهار کرد: در پی وصول چند فقره پرونده شکایت به پلیس فتا توسط شهروندان اردبیلی مبنی بر کپی کارت بانکی توسط افراد ناشناس و خالی شدن حساب بانکی بدون اطلاع آن‌ها و در حالی که کارت‌های بانکی در اختیار آن‌هاست؛ بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای اردبیل قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام بررسی‌های تخصصی کلاهبرداران را که ۶ نفر بوده و به صورت باندی فعالیت مجرمانه انجام می‌دادند؛ شناسایی کردند، که پس از هماهنگی قضائی اعضاء این باند در عملیاتی هوشمندانه دستگیر و آلات و ادوات ارتکاب جرم از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به اعتراف اعضای این باند به ارتکاب ۳۰ فقره کلاهبرداری گفت: اعضای این باند با حضور در جلوی دستگاه‌های خود پرداز بانک‌های مختلف، افراد مسن و بی‌سواد را شناسایی و پس از جلب اعتماد، کارت‌های بانکی آن‌ها را به بهانه برداشت سریع وجه نقد از دستگاه خودپرداز اخذ و بلافاصله اطلاعات حساب‌های بانکی افراد را در دستگاه اسکیمر موجود در همراه خود ذخیره و در ادامه با جعل کارت‌های بانکی دیگر اقدام به خالی کردن موجودی حساب کارت‌های بانکی می‌کردند.

سردار تقوی ارزش کلاهبرداری‌های کشف شده از این باند را ۸ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اعضا این باند بعد از برداشت از حساب‌های شهروندان، اقدام به انتقال وجه موجود به کارت‌های مسروقه و افراد معتاد کرده و در برخی مواقع اقدام به خرید لوازم خانگی و تجهیزات الکترونیکی هوشمند کرده‌اند؛ که در بررسی از مخفیگاه آنان ده‌ها قلم لوازم خانگی از جمله تلویزیون‌های هوشمند، ماشین لباس شویی، جاروبرقی و ۱۴۳ قعطه کارت بانکی، دستگاه اسکیمر، البسه و کلاه‌های نقاب‌دار و انواع تجهیزات الکترونیکی پیشرفته کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل خاطر نشان کرد: شهروندانی که به این روش مورد کلاهبرداری قرار گرفته جهت پیگیری موضوع و طرح شکایت به پلیس فتا مراجعه کنند.

سردار تقوی با اشاره به آدرس اینترنتی مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به نشانی csirc.cyberpolice.gov.ir و تلفن این مرکز به شماره ۰۹۶۳۸۰، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه کارت‌های بانکی و اطلاعات حساب‌های کاربری خود را جهت انجام امورات بانکی در اختیار افراد ناشناس قرار نداده و هنگام استفاده از دستگاه‌های ATM و پایانه‌های خرید حتماً رمز و اطلاعات بانکی را خودشان شخصا وارد و به صورت دوره‌ای رمز کارت و حساب‌های بانکی خود را تغییر دهند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار