فرمانده سپاه با بیان اینکه کشتن کودکان و زنان هرگز پیروزی نیست بلکه جنایت است،گفت: شکست را نمی‌توان با کودک‌کشی جبران کرد، آن‌ها نمی‌دانند، میدان رزم رهاورد مردان باایمان است نه مردان سست عنصر، چرا که حریص‌ترین مردمان برای زنده ماندن همین صهیونیستی‌ها هستند.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ 28 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی صبح امروز در کنگره ۶۵۵۵ شهید لرستان که در دهکده مقاومت این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: خداوند بزرگ را صمیمانه سپاسگزارم که امروز در این لحظات سرشار از معنویت و روحانیت ما را به میزبانی برای تجلیل از حماسه‌های جاودان شهیدان و به میهمانی لاله‌های سرفراز سرزمین جهاد و شهادت برگزیدند.

وی خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبر انقلاب در مورد لرستان، مفاخر این دیار و مردمان این سرزمین زیباترین، جذاب‌ترین و کامل‌ترین توصیف از شخصیت مردمان استان بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تشابه و تناظری بین طبیعت این سرزمین و مردمان آن برقرار است، گفت: اینجا سرزمین کوه‌های استوار و برافراشته است، سرزمین آبشار‌های زلال و دریاچه‌های صاف و روشن، دشت‌های خرم و بانشاط، دقیقا این صفات برای مردم لرستان نمود دارد، مردم لرستان تجسم همین فضیلت‌ها و درخشش‌ها هستند.

سردار سلامی بیان داشت: مردمان غیور لرستان تجسم غیرت ابوالفضلی هستند، مردمانی با صداقت و با اخلاص و صاف و ساده، مردمان حماسه و دلاوری و از جان‌گذشتگی، طبیعی است چنین مردمانی شایسته تحسین و توصیف از سوی رهبر انقلاب باشند.

وی گفت: مفاخر لرستان، عالمان بزرگی از ستارگان بی‌غروب عالم اسلام هستند که همگی اسوه اخلاق و فضیلت و تقوا و بیرق‌دار جهاد سخت بودند. با برخی از این شهیدان همچون نعمت‌اله سعیدی آشنا بودم و زندگی کردم، جوانی آراسته، باتقوا، با ایمان و... که نمونه‌ای از جوانان این استان بود.

لرستان دین خود را تمام قد به اسلام و ایران ادا کرده است

سردار سلامی تصریح کرد: لرستان دین خود را تمام قد به اسلام و ایران ادا کرد و جنگید، فرزندان این سرزمین دل‌های مستحکم و قدم‌های بلندی برای درهم شکستن دشمنان داشته و دارند و ۶۵۵۵ شهید استان حجت واضحی است بر بیعت و وفادادی، فداکاری، غیرت، شجاعت و ایثار این مردم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز مفتخر به پابوسی خانواده این شهیدان شدم و این زیباترین نشان افتخار است، گفت: صبر و توکل و نجابت و آرامش و رضایت خانواده شهدا عنصر اصلی ترویج روحیه شهادت در جامعه ماست.

سردار سلامی با بیان اینکه معامله بزرگی که پدران و مادران و همسران و فرزندان شهدا با خدا کردند، زیباترین معامله است، اظهار کرد: شهیدان با شهادت به آرزوی خود رسیدند و در محضر جمال حق بی‌واسطه روزی‌خوار شدند و از زندگی دنیا چشم پوشیدند تا حیات جاودانه یابند، شهدا نفس خویش را فدای اسلام کردند تا اسلام سرفراز و سربلند بماند و کافران بر سرنوشت مسلمانان مسلط نشوند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه شهادت هرگز کمرنگ، کم تاثیر و فراموش نمی‌شود، افزود: خانواده‌های شهدا نباید کم کاری کنند، کاری که نزد خداوند عظیم است، نباید کمرنگ شود چرا که جوانان جانِ خود را فدا کردند تا انسانیت زنده بماند، قطعا عظمت کار خانواده شهیدان بسیار بزرگتر از شهادت عزیزانشان است.

وی با اشاره به درخشش اسلام و به قدرت رسیدن این دین الهی در جهان گفت: اسلام آمد تا جامعه از اسارت، بردگی، ذلت، انحراف و ابتذال نجات یابد و از وادی ظلمت به وادی نور برود و این از درخشش راه و حرکت شهیدان است.

در دفاع مقدس در صحنه نابرابری جنگیدیم

سردار سلامی با بیان اینکه در دفاع مقدس در صحنه نابرابری جنگیدیم، افزود: صحنه‌ای که باید بر اساس معادلات، دشمنان پیروز و سرزمین ما را اشغال می‌کردند و بر شئونات ما غالب و فرهنگ غرب را ترویج و حجاب و اخلاق و آزادی و شرف ما را دوباره دستخوش سیطره سیاسی خود می‌کردند، اما عزیزانی که از شکوه و هیبت امپراطوری‌ها نترسیدند و از اجسام خویش برای عبور رزمندگان از مین، پل ساختند، اسلام را از خطر ذلت و اسارت دوباره نجات دادند تا نظام ولایی در این سرزمین حکومت شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه تکلیفی نداریم جز اینکه ارزش‌ها و احکام الهی را در سرزمینمان جاری کنیم، افزود: شهیدان برای ما تاریخ و پیروزی‌هایی شگفت‌انگیز خارج از قدرت انسان ساختند، همچنان‌که خدا وعده داده گروه اندک به اذن خدا بر گروه کثیر هر چند مجهز و متکی به قدرت‌های بزرگ، پیروز خواهند شد.

وی با بیان اینکه ابعاد کار جوانان رشید مقابل صف‌آرایی گسترده از شرق و غرب یک داستان واقعی است، گفت: هرگز تاریخ ندیده و احتمالا نخواهد دید چنین شکوهی از پیروزی و تجلی ایمان برگرفته از عشق عاشورایی و عمل عاشورایی، این جریان همچنان ادامه دارد.

سردار سلامی بیان داشت: پیشرفت و استقلال و آزادی ما مدیون خون پاک شهیدان است و امروز خیابان‌ها پرطراوت و خانه‌ها پر از نشاط و معنویت و قلوب سرشار از ارادت به شهیدان است و باید این حماسه‌ها با کنگره‌ها و یادواره‌ها جاودان بماند.

راه سعادت بشری از حضور مسلمانان در میدان نبرد می‌گذرد

سردار سلامی با بیان اینکه ما همچنان با شهادت و جهاد می‌مانیم، افزود: راه سعادت بشری از حضور مسلمانان در میدان نبرد می‌گذرد، دشمنان اسلام نمی‌خواهند درخشش نور خدا را ببینند بنابراین همه استعداد خود را به میدان می‌آورند، دشمنان اسلام که امروز در قامت آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی و متحدان آن‌ها ظهور پیدا کرده، می‌جنگند تا مسلمانان از دین و آرمان‌های خود دست بردارند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ماجرای غزه امتدادی از این تقابل است، افزود: ماجرای غزه یک ضلعی از اضلاع هندسه این تقابل جهانی بین اسلام و کفر در عصر حاضر است.

سردار سلامی، ضربه دشمن از عملیات طوفان الاقصی را غیرمنتظره، استثنائی، بی‌نظیر و غافل‌گیرکننده عنوان و تصریح کرد: در این عملیات دوباره ایمان به صحنه آمد، در طوفان الاقصی بزرگان سران کفر کاملا تعادل ذهنی خود را از دست داده و سرگردانند، دستپاچه و عجول و نگران و افسرده و خسته اند چرا که شکست خورده و آرامش ندارند.

آمریکا بیش از ۴ دهه خنجر‌هایی زهرآگینی بر پیکر امت اسلام فرود آورده است

وی ادامه داد: آمریکا بیش از ۴ دهه است در اقصی نقاط اسلام خنجر‌هایی زهرآگینی را بر پیکر امت اسلام فرو برده تا امت را عزادار کند، همچنان‌که رژیم صهیونیستی را در کنار اسلام کاشت تا به اهداف پوشالی خود برسد، اما نخواهد توانست.

سردار سلامی با بیان اینکه حضور رژیم صهیونیستی در جغرافیای اسلام منطق جغرافیایی، تاریخی و راهبردی ندارد، گفت: برای این امر، منطقی جز ایجاد سرپل برای تسخیر جغرافیایی عالم اسلام و برای ناامن کردن مناطق اسلامی، چیز دیگری متصور نیست.

وی اظهار کرد: در جایی قبیله تکفیر را پرورش و آموزش و جغرافیا داده و می‌دهند تا جهان اسلام را با بحران‌هایی سخت روبه رو کرده و نوامیس مسلمانان را به تاراج برده و شهر‌ها را ویران کنند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تحمیل ۸ سال جنگ بر ملت ایران، خاطرنشان کرد: حماسه باشکوه ۶۵۵۵ شهید لرستان در کنار دیگران شهدا اجازه ندادند، دشمن حتی در نقطه آغاز به پیروزی برسند.

سردار سلامی با بیان اینکه جنگ تمام نشده و صحنه‌های دیگری را فعال کرده‌اند، افزود: ما با همه در همه جا جنگیدیم، خوشبختانه از آن روز تا امروز یاد گرفتند خوب شکست بخورند، هرچند آسیب زدن هم ذات جنگ و رویارویی است.

آمریکا و متحدانش درس‌های خوبی از شکست و عقب‌نشینی آموختند

وی ادامه داد: آمریکا و متحدانش درس‌های خوبی از شکست، فرار و عقب‌نشینی آموختند و امروز حلقه سیطره سیاسی آن‌ها با رشادت و دلاوری‌های مردانی، چون شهید حاج قاسم تنگ و تنگ‌تر می‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه صهیونیست‌ها تصور می‌کردند شب‌ها راحت می‌خوابند و فلسطینی‌ها مضطرب منتظر تخریب خانه‌هایشان می‌مانند، افزود: صهیونیستی‌ها فکر می‌کردند سرویس‌های اطلاعاتی مخوف و مهیب و گسترده دارند که از آن‌ها محافظت می‌کند و ارتش مجهز و مسلح به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها نجات‌بخش آن‌هاست همچنین تکیه بر آمریکا آن‌ها را از هر تهدیدی مصون نگه می‌دارد، اما یکباره متوجه شدند در بامداد ۱۵ مهرماه همه چیز در هم شکست و تمام افسانه و داستان‌های ساختگی فرو ریخت.

سردار سلامی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی جایی را غصب کرده و زندگی می‌کند که یک عملیات بیت‌المقدس ما کافی است تا آن را کاملا در هم بشکند.

تنفس مصنوعی غرب به صهیونیست در حال احتضار

وی، سفر مقامات بلندپایه اروپایی و آمریکایی به سرزمین اشغالی را تنفس مصنوعی به نظام در حال ممات و احتضار دانست و گفت: آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند آن شکست سنگین و غیرقابل ترمیم را با بمباران‌های مردمان بی‌دفاع جبران کنند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کشتن کودکان و زنان هرگز پیروزی نیست بلکه جنایت است، افزود: شکست را نمی‌توان با کودک‌کشی جبران کرد، آن‌ها نمی‌دانند، میدان رزم رهاورد مردان باایمان است نه مردان سست عنصر، چرا که حریص‌ترین مردمان برای زنده ماندن همین صهیونیستی‌ها هستند.

غزه همانند عصای موسی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید

سردار سلامی با تاکید بر اینکه حفظ زمین نقطه قوت فلسطینی‌هاست و اگر بیایند بلیعده خواهند شد، گفت: غزه همانند عصای موسی است که هر چه آن‌ها بافته‌اند را خواهد بلعید، غزه مدفن سیاست، راهبرد و قدرت همه آن‌هایی است که دست به دست یکدیگر داده‌اند تا کودکان غزه را کشته و بر آن‌ها چیره شوند.

وی با تاکید بر اینکه کودکان غزه تسلیم نمی‌شوند و مردان بزرگ آینده این سرزمین خواهند شد و اینک میدان جهاد را تجربه می‌کنند، گفت: غزه مقاوم می‌ماند و صهیونیست‌ها شکست نهایی خود را از فلسطین قهرمان خواهند خورد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار