معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی از اختصاص 20 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور، برای تجهیز موکب‌های میقات الرضا (ع) استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵ 28 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز در ستاد ویژه میقات الرضا (ع) استان اظهارداشت: ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به منظور تجهیز موکب‌های میقات الرضا (ع) استان اختصاص یافته و هریک از دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوط هم مبالغی در این خصوص پیش بینی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ذیل کار گروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان ستاد ویژه میقات الرضا (ع) تشکیل شد، افزود: یکی از ویژه گی‌های خراسان جنوبی که افتخاری برای مردم و مسوولان استان است، قرار گرفتن در مسیر زائران امام رضا (ع) در دو محور طبس و نهبندان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شأن خدمتگذاری به زائران امام رضا (ع) این است که جایگاه‌های ویژه‌ای برای خدمت به آن‌ها پیش بینی شده و برای تجهیز آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

عباس زاده تصریح کرد: از ۹ میقات الرضا (ع) در محور نهبندان- قاینات باید برای تجهیز حدود پنج میقات اقدام کنیم که تجهیز امام زاده سید علی (س) در اولویت است.

به گفته وی از شش میقات الرضا (ع) در محور طبس هم امامزادگان فردوس برای تجهیز در اولویت قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در جلسه آینده این ستاد گزارشی از وضعیت فعلی و نیاز‌های میقات‌های واقع در امام زادگان استان، ارائه کند تا برنامه ریزی لازم برای تجهیز و اختصاص اعتبار در این خصوص انجام شود.

عباس زاده با بیان اینکه موضوع تجهیز مجتمع خدماتی دیگ رستم توسط بخش خصوصی پیگیری خواهد شد، تأکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طرح نصب تابلو‌های مورد نیاز در محور‌های استان را برای این منظور تهیه کند تا اعتبار لازم در این زمینه اختصاص یابد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار