معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هدف گذاری برای جوجه ریزی ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار قطعه در استان انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵ 26 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، یوسف جلوخانی اظهار کرد: هدف گذاری برای جوجه ریزی ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار قطعه در استان قزوین انجام شده است.

وی افزود: بر اساس دستور وزارت متبوع و برش تعیین شده استانی قرار است ماهیانه این میزان جوجه ریزی در سطح واحد‌های مرغداری استان انجام شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در همین راستا طی نشست‌های تخصصی مقرر شد به تفکیک شهرستان‌های تابعه ظرفیت‌های جوجه ریزی واحد‌های مرغداری هر شهرستان شناسایی و مشخص شود و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها نیز نسبت به پیگیری این طرح در واحد‌های مرغداری اهتمام ویژه داشته باشند.

جلوخانی یادآور شد: هدف اول در اجرای طرح جوجه ریزی در واحد‌های تولیدی تامین مرغ مورد نیاز شهروندان استان و در مرحله بعد تولید مازاد برای استان‌های تهران و همجوار و در نهایت صادرات است.

وی گفت: طی هماهنگی انجام شده با وزارت متبوع وضعیت نهاده‌ها رو به بهبود است و نهاده مورد نیاز به اندازه کافی در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد تا تولید کنندگان دغدغه تامین نهاده نداشته باشند.

این مسوول اضافه کرد: در حال حاضر ۴۱۲ واحد مرغداری در استان قزوین وجود دارد که ظرفیت آن‌ها ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار