معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: بخش عمده ای از مشکلات حوزه تولید با اختیارات ستاد تسهیل و رفع موانع ولید قابل پیگیری و حل شدن است.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳ 25 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، پیش از ظهر امروز جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین با حضور علی رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین، سعید وکیلی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین اظهار کرد: مواردی که در ستاد تسهیل مطرح می‌شود مشکلاتی است که تولیدکنندگان با آن روبرو هستند. بخشی از این مشکلات ناشی از قوانین و بخشنامه‌هایی است که وجود دارد و بر این اساس ستاد تسهیل می‌تواند تا حدود زیادی فعالیت حوزه تولید را روان کند.

رحمانی اضافه کرد: دستور جلساتی که در ستاد وجود دارد معمولا از سوی دستگاه اجرایی و یا از سوی مجموعه متقاضی است.

وی افزود: در جلسه امروز ۷ مصوبه داشتیم و مواردی اعم از بدهی‌های مالیاتی، تعهدات مالیاتی، تعهدات تامین اجتماعی و مسائل بانکی و مشکلات گمرکی بررسی شدند.

این مسوول خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل مانند تسهیل در ترخیص کالا را می‌توان با مصوبات و قوانینی که در این ستاد وجود دارد را رفع کنیم و این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین عنوان کرد: در بخشی از موارد نیز ممکن است اختیارات زیادی در استان نداشته باشیم که به صورت مرتب با نامه نگاری و ملاقات حضوری در سطوح ملی، موضوعات پیگیری می‌شوند.

رحمانی ادامه داد: در تلاش هستیم رایزنی‌هایی برای تسهیل واردات ماشین آلات صورت بگیرد و اگر مشاهده می‌کنیم ۹۰ درصد ماشین آلات از گمرک خارج شده اند، نباید ۱٠ درصد باقی مانده در آنجا بمانند، زیرا نفعی برای کسی ندارد.

این مسوول در پایان اظهار کرد: بخشی از مسائل نیز مربوط به صادرات است که امکان دارد بخش نامه‌هایی در خصوص ترکیب محصولات و نحوه کنترل وجود داشته باشد که امیدواریم بتوانیم مسیر اجرای این موارد را نیز هموار کنیم.

منبع/فارس

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار