مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کارگروه پدافند غیرعامل سایبری و الکترونیک استان قزوین، از برگزاری رزمایش ترکیبی سایبری و الکترنیک در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰ 25 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، حجت اله امینی از برگزاری رزمایش ترکیبی سنجش سرعت عمل بکارگیری برق پشتیبان، سایت قابل حمل ارتباطات سیار و پایش فضای فرکانسی همزمان در مرکز مخابراتی و مدیریت ارتباطات زیرساخت قزوین خبر داد و اظهار کرد: این رزمایش به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و جهت سنجش وضعیت آمادگی زیر ساخت‌های ارتباطی استان به انجام رسید.

وی افزود: این رزمایش با سه هدف در مدیریت ارتباطات زیرساخت استان و یکی از مراکز مخابراتی با همکاری مخابرات منطقه قزوین، اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب و همراه اول صورت گرفت تا در صورت قطع ارتباط در بخشی از شهر، سایت همراه اول از طریق تجهیزات قابل حمل در محل مشخصی مسقر و نسبت به پوشش منطقه اقدام کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین اضافه کرد: در این رزمایش خوشبختانه عملیات قطع ارتباط و راه اندازی سایت سیار همراه اول به منظور تامین پوشش و سرویس مشترکین منطقه با موفقیت انجام شد.

رئیس کارگروه پدافند غیر عامل سایبری و الکترونیک استان قزوین ادامه داد: مرحله دوم رزمایش، جایگزینی خط انتقال برق از مسیر دوم به مرکز PC بود که با فرض قطع شبکه برق سراسری و دیزل ژنراتور مرکز صورت گرفت. این رزمایش هم با حضور اعضای کارگروه پدافند غیر عامل سایبری استان، با موفقیت به انجام رسید.

امینی اذعان کرد: مرحله بعدی رزمایش در خصوص شناسایی سیگنال‌های احتمالی خارج از محدوده بود که موجب اختلال در ارتباط پایدار می‌شود. در این مرحله سامانه‌های ثابت و سیار، نسبت به پایش، شناسایی و رفع مشکل جهت ایجاد سرویس ارتباطی در فضای فرکانسی امن اقدام کردند.

وی بیان کرد: کارگروه پدافند غیرعامل سایبری و الکترونیک، به عنوان یک کارگروه تخصصی، همواره با نگاه اصلاحی به سیستم و پرکردن نواقص امنیتی، اقدامات مهمی را در سطح استان انجام می‌دهد که در هفته پدافند غیرعامل، شاهد این اجرای بخشی از برنامه‌ها هستیم. البته نظارت بر امنیت تبادل داده در شبکه‌های ارتباطی، به صورت دائمی و دوره‌ای از وظایف شرکت‌ها و ادارات تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین با اشاره به حفظ امنیت در نگهداری و حراست از تجهیزات جهت برقراری ارتباطی پایدار و بدون مشکل، تاکید کرد: با همت همکاران مجموعه ارتباطات در استان، نسبت به ایجاد مسیر‌های پشتیبان و جایگزین در نقاط مختلف شهر اقدام شده و ارتباطات پایدار تا حد قابل قبولی هست و همواره در حال توسعه و بروزرسانی می‌باشد.
منبع/فارس

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار