مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال حدود 50 هزار آزمایش کلرسنجی در مناطق شهری و بیش از 130 هزار آزمایش در روستاهای استان بوشهر انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ 25 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، ابوالحسن عالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: طرح ارتقای سطح کیفی آب شهر بنک مشتمل بر احداث ۲ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز یک حلقه چاه و همچنین اجرای خط انتقال بین مخازن کنگان و بنک به‌طول ۶ کیلومتر است.

وی افزور: زون بندی شبکه توزیع از دیگر بخش‌های طرح ارتقای سطح کیفی آب شهر بنک است.

این مقام مسوول ادامه داد:‌ای سی متوسط آب شهر بنک قبل از شروع طرح بالای ۵ هزار میکروزیمنس بر سانتی‌متر بود که با اجرا طرح یاد شده هم اکنون به حدود ۲ هزار میکروزیمنس بر سانتی‌متر کاهش یافته است و پس از اتمام آن به زیر یک هزار میکروزیمنس بر سانتی‌متر کاهش پیدا خواهد کرد.

عالی بیان داشت: در اجرا این طرح دو حلقه چاه، تاکنون به دلیل بالا بودن شوری از مدار بهره‌برداری خارج شده‌است که این فرایند کمک بسیار زیادی به تقویت کیفیت آب شهر بنک می‌کند در انتهای طرح یک حلقه چاه دیگر نیز از مدار تولید خارج خواهد شد.

وی اضافه داشت: اعتبار مصروف شده طرح حدود ۲۵ میلیارد تومان است که با اتمام این طرح مطالبه دیرینه شهروندان این شهر پس از گذشت سال‌ها برای برخورداری از آب آشامیدنی با کیفیت تحقق خواهد یافت.

عالی یادآور شد: آزمون‌های میکروبی کیفیت آب و فاضلاب، آزمون فیزیکی و شیمیایی (شامل۲۴ پارامتر) و آزمون فلزات سنگین (شامل ۱۰ پارامتر) انجام شده که همگی نشان از سلامت آب شرب مشترکان استان بوشهر است.

وی عنوان کرد: همچنین براساس ارزیابی‌های صورت گرفته بوشهر جز استان‌های پیشرو در کسب گواهینامه کشوری ایمنی آب است. در نیمه نخست امسال حدود ۵۰ هزار آزمایش کلرسنجی در مناطق شهری و بیش از ۱۳۰ هزار آزمایش در روستا‌های استان بوشهر انجام شده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار