دبیران سومین جشنواره ملّی شکرستان در نشست هم‌اندیشی، ارتباط صنعت نیشکر با اقشار مختلف مردم از جمله عکاسان، هنرمندان و فعالین صنایع‌دستی را عاملی برای توسعه بیشتر این صنعت برشمردند.
کد خبر: ۱۱۳۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱ 24 October 2023

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این نشست که دوشنبه (یکم آبان‌ماه) در کشت و صنعت نیشکر دهخدا برگزار شد، دبیران سومین جشنواره ملّی شکرستان ضمن بازدید از روند فعالیت‌های اجرایی، نظرها و پیشنهادهای خود را برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره بیان کردند.

در این نشست، رئیس کانون نویسندگان خوزستان و دبیر بخش داستان جشنواره ادبی شکرستان از همکاری شرکت توسعه نیشکر با هنرمندان عرصه ادبیات داستانی و شاعران قدردانی کرد و گفت، آشنایی هنرمندان با صنعت نیشکر در انعکاس هنرمندانه ظرفیت‌های این صنعت مؤثر است.

فردین کوراوند پاسخگویی مسئولین نیشکری به سؤالات اهالی هنر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود، این روند مطلوب پاسخگویی موجب می‌شود که شناختی همه‌جانبه نسبت به صنعت نیشکر ایجاد شود.

در ادامه، دبیر بخش قصه‌گویی جشنواره ادبی شکرستان نیز برگزاری این رویداد فرهنگی را کاری ارزنده برشمرد که به‌نوعی احترام مسئولین به مردم و جوامع پیرامونی است و می‌تواند چالش‌ها را به حداقل برساند و روند توسعه را تسهیل کند.

بهنوش بساک خواستار ورود دیگر صنایع استان خوزستان به برگزاری چنین رویدادهایی شد و تأکید کرد که همه صنایع در راستای مسئولیت‌های اجتماعی باید نگاهی مثبت به محیط پیرامونی داشته باشند.

وحید کیانی دبیر بخش شعر جشنواره ادبی شکرستان نیز ارتقای فرهنگی در سایه ارتباط با هنرمندان را از ثمرات این نوع جشنواره‌های فرهنگی دانست و گفت که در چند سال اخیر رویکرد شرکت توسعه نیشکر به محیط پیرامونی تغییر کرده و شاهد شکوفایی این صنعت در سایه چنین نگاهی هستیم.

به گفته او، هنرمندان در کنار نگاه انتقادی باید ظرفیت‌های استان خوزستان را با نگاهی خلاقانه و هنرمندانه به تصویر بکشند تا چهره مثبتی از استان زرخیز خوزستان در کشور نمایان شود.

در ادامه نیز دبیران جشنواره‌های ادبی شکرستان در بخش انگلیسی و عربی، قاب سبز، شهدِ رسانه و بوم سبز روند فعالیت دبیرخانه و نحوه دریافت آثار را تشریح کردند و خواستار حضور پرشور علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره‌ها شدند.

سومین جشنواره ملی برداشت نیشکر از 24 تا 26 آبان‌ماه هم‌زمان با سی و سومین سال تأسیس شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و دانشگاه شهید چمران اهواز در کشت و صنعت نیشکر دهخدا برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار