مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح گشت مشترک بازرسی‌های ویژه گفت: در این طرح تعداد قابل توجهی کارگر افغانی غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ 24 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین حمزه سلیمانی، اظهار کرد: به دنبال اجرای طرح‌های شناسایی، دستگیری و طرد اتباع غیرمجاز در استان کرمانشاه، روز گذشته (دوشنبه یکم آبان ماه) گشت هایی در این حوزه فعال شد.

وی افزود: با فعال کردن گشت های مشترک بازرسی و نظارت بر پروژه‌های ساختمانی و واحدهای تولیدی سنگ، آهن و بتن در شهرستان کرمانشاه طرحی با محوریت پلیس امنیت عمومی انتظامی استان کرمانشاه و امور اتباع استانداری کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح دستگاه‌هایی مانند شهرداری، اجرائیات، صنعت، معدن، تجارت و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه و همگام پلیس امنیت عمومی استان کرمانشاه بودند.

وی گفت: با نظارت و بازرسی از پروژه‌ها و واحدهای مذکور تعداد قابل توجهی از اتباع غیرمجاز افغانی که بدون مجوز توسط کارفرمایان متخلف به کارگیری شده بودند از سوی همکاران پلیس امنیت عمومی انتظامی استان کرمانشاه دستگیر و کارفرمایان متخلف هم برای برخورد قاطع و قانونی با آن‌ها توسط انتظامی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

این مقام مسئول عنوان کرد: محلاتی که روز گذشته مورد پاکسازی در شهر کرمانشاه قرار گرفت شامل محلات کارمندان، فرهنگیان فاز ٢، شهرک زیباشهر در پروژه‌های ساختمانی و بلوک زنی‌های شهر کرمانشاه از میدان امام حسین (ع) به سمت جاده قزانچی و کامیاران و بتن سازی‌های میدان آزادگان به سمت چشمه سفید و جاده ماهیدشت بود.

سلیمانی اذعان کرد: این طرح ادامه دارد و مطابق با قانون ابلاغی از شورای عالی امنیت کشور به تمام کارفرمایان و پیمانکاران استان کرمانشاه هشدار داده می‌شود که به قانون ممنوعیت به کارگیری اتباع افغانی توجه کنند.

وی تأکید کرد: کارفرمایان در صورت عدم توجه به قانون مذکور با برخورد قاطع و قانونی مواجه خواهند شد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های استان کرمانشاه نیز موارد گزارش شده پیگیری و دستگیری انجام شد که اطلاعات مربوط به آن به زودی ابلاغ می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار