مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به نیاز به خون در استان، خواستار مراجعه شهروندان به پایگاه‌ها برای اهدای خون شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ 23 October 2023

دکتر علی فیضی با اشاره به وضعیت ذخایر خونی در خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل پاییز شاهد بروز عفونت‌های تنفسی، ویروسی و سرماخوردگی هستیم و فرد بیمار پس از ۱۰ تا ۱۲ روز از بهبودی می‌تواند نسبت به اهدای خون اقدام کند، در این فصل میزان مراجعه برای اهدای خون کمتر می‌شود.

وی افزود: هر چند در حال مدیریت شرایط هستیم و مشکل زیادی وجود ندارد اما اکنون به خون به ویژه گروه O منفی نیاز داریم و از مردم می‌خواهیم برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به تامین خون برای بیماران خاص و بیمارستان‌ها، گفت: مشکلی در تامین خون بیماران تالاسمی ایجاد نشده است. تا جایی که خون داشته باشیم نیاز بیمارستان‌ها را نیز تامین می‌کنیم اما باید توزیع متناسب با نیاز باشد بنابراین اگر یک بیمارستان به ۱۰ واحد خونی نیاز داشته باشد، هشت واحد در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و در مقابل، نیاز خونی بیماران اورژانسی تامین می‌شود.

فیضی با اشاره به نیاز خونی خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه خوزستان استان بزرگی است و معین تامین خون استان‌های دیگر نیز هست و تعداد زیادی بیمار تالاسمی و در مواردی توریست درمانی نیز داریم، نیاز به خون در خوزستان زیاد است. به صورت میانگین روزانه بین ۴۷۰ تا ۵۰۰ واحد خون در استان خوزستان مصرف می‌شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار