با گذشت یک ماه از آغاز سال تحصیلی، نرخ مصوب سرویس مدارس هنوز در کرمانشاه مشخص نشده و همین امر مشکلاتی را هم برای والدین و هم رانندگان سرویس مدارس ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ 22 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا در حالی که همه ساله در شهریور ماه نرخ سرویس مدارس مشخص و اعلام می‌شد، اما امسال شرایط در کرمانشاه بگونه‌ای دیگر رقم خورده و با وجود گذشت یک ماه از بازگشایی مدارس، هنوز خبری از اعلام نرخ‌های مصوب سرویس مدارس نیست.

این شرایط باعث بی نظمی و سوء استفاده برخی شرکت‌های پیمانکاری فعال در حوزه سرویس مدارس و نیز رانندگان سرویس مدارس شده و درخواست دریافت مبالغ غیرمنطقی از والدین دارند. والدین نیز این میان مانده‌اند که با استناد به چه چیزی باید هزینه ماهانه سرویس مدرسه فرزندان خود را پرداخت کنند. البته نباید از این موضوع نیز گذشت که رانندگان سرویس مدارس هم که یک ماه از ارائه خدماتشان می گذرد، اکنون انتظار دارند سر ماه هزینه رفت و آمدشان را دریافت کنند.

هوشنگ احمدی معاون اجرایی سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه، ۲۷ شهریور امسال از ارسال لایحه نرخ‌نامه سرویس مدارس به شورای شهر خبر داد و افزود: این لایحه جهت اجرا در انتظار تصویب شورای شهر است.

وی تاکید کرد که تصویب هرچه سریع‌تر این نرخ نامه در شورای شهر می‌تواند کمک موثری برای والدین، رانندگان سرویس مدرسه و اولیا مدرسه باشد تا هرچه زودتر از بلاتکلیفی درآیند.

اما با وجود گذشت بیش از یک ماه از این تاریخ هنوز نرخ مصوب سرویس مدارس اعلام نشده و این بلاتکلیفی همچنان ادامه دارد. آنطور که از گفته‌ها پیداست تصویب نرخ سرویس مدارس در انتظار تصویب شورای شهر است و شوراییان نیز که بدلیل اختلاف و دودستگی حاضر به حضور در جلسات نیستند و ظاهرا این داستان ادامه خواهد داشت، مگر اینکه دیگر مراجع ذیصلاح وارد عمل شده و  به این ماجرا خاتمه دهند.

وحید درکه رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه، از اینکه با گذشت دو هفته از شروع سال تحصیلی هنوز تکلیف نرخ مصوب سرویس مدارس مشخص نشده انتقاد و عنوان کرد که این روند باعث تضییع حقوق مردم خواهد شد.

درکه افزود: هم اکنون همه سرویس‌ها فعالیت خود را شروع کرده‌اند، بدون آنکه نرخ آنها مشخص باشد و این امر باعث می‌شود در تعرفه‌ها هرج و مرج ایجاد شود و هر کس هر قیمتی که بخواهد برای سرویس مدرسه بگیرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه تاکید کرد: چنانچه این روندطولانی شود، از سایر مراجع و اختیاراتی که داریم برای تعیین نرخ مصوب سرویس مدارس استفاده خواهیم کرد.

نرخ سرویس مدرسه در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در شهر کرمانشاه به این شرح بود:

برای خودروهای سواری برای مسافت یک تا پنج کیلومتر(از درب منزل تا مدرسه) ماهانه ۳۲۷ هزار تومان. برای مسافت های بیش از پنج کیلومتر به ازای هر کیلومتر ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان به این مبلغ اضافه می شود.

برای خودروهای "ون" هم برای مسافت یک تا پنج کیلومتر ماهانه ۲۱۸ هزار تومان. برای مسافت های بیش از پنج کیلومتر نیز به ازای هر کیلومتر ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان به این مبلغ  اضافه می شود.

برای خودرو مینی بوس برای برای مسافت یک تا پنج کیلومتر ماهانه ۱۶۳ هزارو ۵۰۰ تومان. برای مسافت های بیش از پنج کیلومتر هم به ازای هر کیلومتر ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان به این مبلغ اضافه می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار