مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اعلام اینکه ۳۱ درصد بافت مسکونی شهر کرمانشاه در محدوده بافت فرسوده قرار گرفته است، گفت: با آماده شدن طرح تفضیلی شهر کرمانشاه که توسط شهرداری کرمانشاه و اداره راه و شهرسازی در حال انجام است امیدواریم بتوانیم بافت فرسوده را تعیین تکلیف کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 21 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا افشین یگانه افزود: بعضی از منازل مسکونی دارای متراژ کمی هستند و برای بازسازی دچار مشکل می‌شوند از این رو بحث تجمیع یکی از بسته های تشویقی است که در آن منافع مالکین حفظ خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بافت فرسوده کرمانشاه اماکن تاریخی و گردشگری وجود دارد که بازسازی بافت فرسوده را دچار مشکل می‌کنند. به عنوان مثال عقب نشینی در خیابان مدرس تا مسجد جامع انجام شد اما در بخش بازار کرمانشاه و طلا فروش ها اجازه تعریض داده نشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در ادامه از آمادگی استان برای مقابله با سیلاب های احتمالی پیش رو خبرداد و گفت: مردادماه امسال به واسطه اعلام اداره هواشناسی استان مبنی بر احتمال وقوع بارش های سیل آسا جلسه ستاد مدیریت استان به ریاست استاندار کرمانشاه تشکیل شد و تمام دستگاه موظف به برطرف کردن مشکلاتی که ممکن است باعث ایجاد سیل شوند، شدند.

یگانه افزود: در همین راستا بخش قابل توجهی در حوزه شهری و برون شهری توسط شرکت آب منطقه ای و شهرداری ها انجام شده است. پل های فاقد آبگذر مورد مقاوم سازی قرار گرفته اند، استقرار ماشین آلات در نزدیکی مناطق مستعد سیل و در نظر گرفتن مخازن سدها برای سیل احتمالی از اقدامات انجام شده بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار