امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه همه ما موظف به نشان دادن قطعه درخشان تاریخ پرافتخار لرستان به شیوه‌های گوناگون هستیم، گفت: برگزاری این‌چنین کنگره‌هایی(کنگره شهدا) برای ما اقتدار ملی را بدنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴ 20 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: اگر انسان به این معرفت برسد که گناه زندگی اخرویش را می‌گیرد، شاید دست به این عمل سوء نزند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه انسان را از بدی حفظ کرده و مانع انجام گناه می‌شود، ایمان، تقوا و عمل صالح و همچنیت عمل به آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به در پیش بودن کنگره بزرگ ۶۵۵۵ شهید لرستان، اظهار کرد: این آئین بزرگ پس از ۳ سال تلاش شبانه‌روزی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... در ۶ آبان ماه برگزار خواهد شد.

شاهرخی بیان داشت: طی این ۳ سال بیش از ۱۸۰۰ یادواره و همایش در سطح استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه کنگره شهدای لرستان انعکاسی ملی دارد، افزود: این کنگره قرار است جنبه‌های مختلفی از پیشینه علمی، فرهنگی، دینی، سیاسی، اجتماعی، مبارزاتی و جهادی مردم ولایتمدار استان را به در سطح ملی به نمایش بگذارد.

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه همه ما موظف به نشان دادن قطعه درخشان تاریخ پرافتخار لرستان به شیوه‌های گوناگون هستیم، افزود: مبارزات مردم لرستان در قبل و بعد پیروزی انقلاب و به ویژه در دوران دفاع مقدس و مقاومت عموم خانواده‌های استان در برابر بمباران‌های رژیم بعث و رشادت رزمندگان در تیپ و لشکر‌های مختلف در این کنگره از طرق مختلف، چون یادواره، اجلاسیه، همایش، ساخت فیلم، مستند و. تبیین شده است.

شاهرخی ادامه داد: بدون تردید برگزاری این‌چنین کنگره‌هایی برای ما اقتدار ملی را بدنبال خواهد داشت، اقتداری که پیشرفت در همه عرصه‌ها را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به مناسبت امروز مبنی بر ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی، تصریح کرد: ثواب زیارت این امام‌زاده برابر با ثواب زیارت سیدالشهدا (ع) گفته شده است.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: همچنین روز سه‌شنبه مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع) را داریم، امامی که ۶ سال امامت کردند و می‌توانند به عنوان یک جوان الگو در عبادت، سخاوت، زهد، ساده‌زیستی، تربیت شاگردان و دانشمندان و در پاسخگویی به سوالات روز برای همگان باشند.

شاهرخی با بیان اینکه پنج‌شنبه هفته پیش‌رو مصادف است با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: همه ما مدیون این خاندان کرامت هستیم و انتظار می‌رود حرمت روز وفات ایشان گرامی داشته شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار