دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا سوم آبان فرصت دارند برای ثبت نام نهایی اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰ 20 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، موسی سلیمی، دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ۱۶ تا ۲۲ مرداد ماه سال جاری پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس انجام شد که در این مرحله ۴۷۹ نفر در خراسان جنوبی ثبت نام کردند.

وی با اشاره به انجام استعلام از مراجع شش گانه در این زمینه، افزود: بعد از اعلام نتایج، به اعتراضات رسیدگی شد.

به گفته وی بر اساس اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور، در اجرای ماده ۵۳ قانون انتخابات، ثبت نام نهایی متقاضیان داوطلبی انتخابات سراسری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه ۲۷ مهر آغاز و تا چهارشنبه سوم آبان ماه به مدت ۷ روز ادامه دارد.

مدیرکل سیاسی استانداری خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: زمان ثبت نام از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ تعیین شده و داوطلبان می‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود از طریق رایانه و با دریافت رمز یکبار مصرف از شماره تلفن همراهی که با آن پیش ثبت نام خود را انجام داده اند، به درگاه keshvar.moi.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.

سلیمی با اشاره به ماده ۳۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، در زمینه شرایط انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام گفت: اعتقاد و التزام عملی به اسلام، التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه و ... از ویژگی‌های مشخص شده برای ثبت نام نهایی متقاضیان است.

وی افزود: حداقل سن داوطلبان ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال تمام است و با زدن دکمه ثبت نهایی اطلاعات مورد نظر به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال خواهد شد و قابل ویرایش مجدد نخواهد بود.

به گفته این مقام مسوول با ثبت نهایی اطلاعات، مراجع پنج گانه و شورای نگهبان با بررسی اطلاعات بارگذاری شده، نظر خود را در باره صلاحیت داوطلبان اعلام می‌کنند و بعد از این که وزارت کشور نتایج بررسی‌ها را اعلام کرد، در هر حوزه انتخابیه صلاحیت یا عدم صلاحیت داوطلبان به آن‌ها اعلام می‌شود و اگر اعتراضی نسبت به آن داشته باشند، در هیأت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت شورای نگهبان به آن رسیدگی می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه تا قبل از تصویب اعتبار نامه افراد، شورای نگهبان می‌تواند به صلاحیت آن‌ها رسیدگی کند، افزود: بعد از تشکیل هیأت اجرایی انتخابات در وزارت کشور، هیأت‌های اجرایی اصلی و فرعی در استان‌ها تشکیل شده اند.

سلیمی با بیان اینکه در استان چهار حوزه انتخابیه داریم، گفت: در این مرحله امکان جا به جایی حوزه انتخابی داوطلبان وجود دارد.

وی تصریح کرد: سال ۱۳۹۸ قانونی برای شفافیت تأمین هزینه‌های انتخابات مصوب شد که در آن زمان اجرایی نشد، اما در این انتخابات در این راستا باید منابع تأمین هزینه‌ها و چگونگی هزینه این منابع مشخص شود.

به گفته وی بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها باید برای ایجاد حساب غیرتجاری در این خصوص برای داوطلبان انتخابات اقدام کنند تا در زمان برگزاری انتخابات و بعد از آن از اطلاعات موجود برای رسیدگی استفاده شود.

دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه طبق اعلام ستاد انتخابات کشور مهلت ثبت نام تمدید نخواهد شد، اظهار داشت: از متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود در موعد مقرر به سامانه مذکور مراجعه و ثبت نام خود را قطعی کنند.

سلیمی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات، از همه ظرفیت‌های صدا و سیما هم استفاده خواهد شد، تأکید کرد: برای اجرای راهبرد‌های چهار گانه مقام معظم رهبری، برنامه‌هایی در سطح کشور و استان‌ها تدوین شده تا با اجرای آن‌ها شور و نشاط و امیدواری در جامعه افزایش یابد.

به گفته وی در دولت سیزدهم با انجام کار‌های عمرانی و عام المنفعه شاهد اجرای پروژه های، چون کلنگ زنی راه آهن، انتقال گاز از دشتک زابل به استان، انتقال آب و ... هستیم که سبب افزایش امیدواری در جامعه شده است.

مدیرکل سیاسی استانداری خراسان جنوبی در خصوص سلامت انتخابات بیان داشت: همه دست اندرکاران انتخابات باید در ساعت‌های اداری و غیر اداری بی طرفی خود را رعایت کنند تا با حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات، سبب شادی قلب امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری شویم.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار