نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اسرائیل با جنایت‌های خود، روی تمام جنایتکاران بزرگ جهان و تاریخ را سفید کرد و این شکست بزرگی برای اسرائیل و حامیان غربی، اروپایی و دیانت یهودی است.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷ 20 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: حمله حماس مثل میخ می‌ماند که اسرائیل در برابر آن هر چقدر تقلا کند این میخ بیشتر به بدن او فرو خواهد رفت.

وی افزود: این حادثه ثابت کرد که پیشرفت بشر در ساحت علم لزوماً مهربانی و صلح را به ارمغان نمی‌آورد بلکه به موازات پیشرفت‌های علمی انسان به قساوت بیشتر مبتلا می‌گردد.

اسرائیل هر جا جمعیت می‌بیند بمباران می‌کند

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه حادثه حمله به بیمارستان معمدانی کمر بشریت را شکست و از آزاده‌های دنیا اشک چشم مفصلی گرفت و قلب‌ها را مجروح کرد، گفت: اسرائیل با ده‌ها ماهواره آمریکایی و اروپایی غزه را زیر نظر دارد هر کجا می‌بیند جمعیت زیادی است آنجا را با خاک یکسان می‌کند.

وی ادامه داد: اسرائیل اخیراً در یک اقدام حیله‌گرانه اعلام کرد این بیمارستان مصون است، در نتیجه هزاران خانواده با بچه‌های خود در محوطه بیمارستان اتراق کردند، سپس آن حادثه شوم اتفاق افتاد و در کل غزه هنوز ۱۳۰۰ جنازه زیر آوار است و اولیای این ۱۳۰۰ نفر به حکومت غزه مراجعه کرده‌اند و ۶۰۰ نفر از این ۱۳۰۰ نفر طفل هستند.

آمریکا و اروپا اتاق جنگ علیه مردم غزه را هدایت می‌کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر حمایت تسلیحاتی و معنوی آمریکا و اروپا نبود قطعاً اسرائیل توسط حماس ساقط و ارض مقدس از نجاست تطهیر می‌شد و حالا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در اتاق جنگ نشسته دستور بمباران و قتل می‌دهند و تردیدی نداشته باشید آمریکا و اروپا در حال گرفتن انتقام از مسلمان‌ها هستند.

وی با بیان یک مثال تاریخی خاطرنشان کرد: در زمان قدیم دزد‌ها که وارد خانه می‌شدند اگر صاحب خانه داد می‌زد آی دزد! بیایید! دزد‌ها با صدای بلند می‌گفتند آمدیم آمدیم! تا همسایه‌ها خاطر جمع شوند که عده‌ای به داد صاحب خانه بیچاره رسیده است و در نتیجه به کمک او نمی‌آمدند! این مثل امروز اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها است!.

وی با تبیین نقش مشترک آمریکا و اسرائیل در حمله به بیمارستان معمدانی تصریح کرد: ذره‌ای نباید تردید کرد که اسرائیل و آمریکا با مشاهده کثرت جمعیت در بیمارستان توسط ماهواره‌های پیشرفته قطعاً و قطعاً قبل از بمباران اوضاع را دیده و دستور حمله داده‌اند.

امام جمعه اردبیل گفت: آمریکا، کشور‌های اروپایی، پارلمان اروپا و رئیس اتحادیه اروپا با وقاحت می‌گویند باید تحقیق جامع شود! و مسئول این جنایت مواخذه شود! در حالی که ماهواره‌های آن‌ها همه چیز را مثل آفتاب کاملاً روشن نشان می‌دهد و احتیاجی به تحقیق نیست و مگر ممکن است آن‌ها در تحقیقات خود اسرائیل را به عنوان مجرم معرفی کنند؟.

آیت‌الله عاملی همچنین با اشاره به وتو قطعنامه اخیر توسط آمریکا که از طرف برزیل برای آتش‌بس مطرح شده بود، گفت: این اقدام آخرین زهر آن‌ها بر مسلمان‌ها این بود که قطعنامه شورای امنیت برای ایجاد آتش بس را وتو کردند یعنی به اسرائیل چراغ سبز دادند که هر چقدر می‌توانی از مسلمان‌ها بکش آمریکا حریص به ریخته شدن خون مسلمان‌هاست.

وی با بیان اینکه امروز بر مسلمانان حجت تمام شد که برای حفظ عزت و برای حفظ جان مسلمان‌ها باید خیز عظیمی جهت رسیدن به قله‌های قدرت نظامی، اقتصادی، علمی و صنعتی بردارند، خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که ایران عزیز ما به برکت انقلاب اسلامی در صنعت دفاعی به پیشرفت‌های استثنایی رسیده و امروز حضور دولت آمریکا در منطقه و حضور ناو‌های غول پیکر آمریکا فقط به خاطر ترس از ورود ایران به معرکه است، خود دولت آمریکا نیز اعلام کرد که ورود تجهیزات ما به منطقه برای رصد تحرکات ایران است.

ماشین جنگی اسرائیل با نفت برخی کشور‌های اسلامی حرکت می‌کند

آیت‌الله عاملی گفت: تمام معاملات کشور‌های مسلمان با اسرائیل باید تحریم شود و ملت‌ها برای چند امر دولت‌های خود را تحت فشار بگذارند و برای تحریم نفت و گاز بعضی از کشور‌های اسلامی ۴۰ درصد نفت اسرائیل را تامین می‌کند و به آن افتخار می‌کند یعنی به آیات قرآن اهانت می‌کند و افتخار هم می‌کند اسرائیل ماشین جنگی خود را با همین نفت راه‌اندازی می‌کند.

اگر خبرنگاران نبودند جنایات اسرائیل مخفی می‌ماند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: خبرنگاران در این حادثه نقش بسیار مهمی داشتند و ارزش خبرنگاری در این ماجرا واقعاً در حد اعلی ظاهر شد، اگر خبرنگاران نبودند قطعاً جنایات اسرائیل مخفی می‌ماند و آن‌ها بر قتل و کشتار بیشتر جری‌تر می‌شدند.

امام جمعه اردبیل افزود: به همین جهت اسرائیل از شدت عصبانیت عمداً جمعی از خبرنگاران را مورد هدف قرار داد و آن‌ها جان خود را از دست دادند، این مسلم است که جز مجرم کسی از اطلاع‌رسانی نمی‌ترسد.

وی با بیان اینکه امپراتوری رسانه‌ای غرب در این امتحان بزرگ مردود و مرعوب رسانه‌های بی‌طرف شد، تصریح کرد: رسانه‌های غربی نه تنها جنایات را گزارش ندادند بلکه عکس آن کار کردند و سعی کردند اهالی غزه و حماس را به عنوان مجرم قلمداد کنند بلکه هر خبرنگار آن‌ها که در فضای مجازی ذره‌ای حمایت از غزه کرد فوراً او را از کار تعلیق کردند و این نهایت جفا در حق خبرنگاری است.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگر خطبه‌ها با تجلیل و قدردانی از جوانان استان اردبیل و جوانانی از جمهوری آذربایجان که تقاضای اعزام به جبهه جنگ با رژیم جعلی اسرائیل را داشته‌اند، گفت: از جوانان استان قلباً تشکر دارم که به طور مفصل تقاضای اعزام به معرکه جنگ را داشتند و حتی شماره تلفن‌های خود را به ما فرستاده‌اند و بعضی از جوان‌ها به این حقیر در این خصوص نامه‌هایی نوشتند که نشان اوج بصیرت و شجاعت و روحیه حماسی است.

وی ادامه داد: هر مسلمانی در هر جای دنیا که ذره‌ای غیرت و حمیت نسبت به اسلام و مسلمان‌ها داشته باشد خواستار اعزام به جبهه‌های جنگ است، مخصوصاً از جوانان کشور آذربایجان تشکر می‌کنم که با وسائط مختلف اظهار کردند آرزوی ما دفاع از بیت‌المقدس و فلسطین مظلوم است و برای خود عار می‌دانیم که اسرائیل در کشور ما لانه کرده است.

آیت‌الله عاملی گفت: خدایا ما به شدت می‌ترسیم که در ادای وظیفه خود در برابر این جنایات هولناک در حق مسلمان‌ها کوتاهی کرده باشیم، خدایا ما می‌خواهیم در معرکه جهاد حاضر بشویم، اما راه‌ها توسط دولت‌های اسلامی بسته است، توفیق جهاد با نفس از ما گرفته شده است، اما جهاد به مال برای ما مقدور است از همه عزیزان می‌خواهم کمک‌های مالی خود را به شماره حساب هلال احمر واریز نمایند.
منبع/ایرنا

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار