استاندار یزد:
استاندار یزد از اجرای قدرتمند طرح خط انتقال آب دریا به استان خبر داد  با اشاره به بهره‌برداری از دومین آب شیرین‌کن با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان تا انتهای سال جاری، ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح قابلیت انتقال تا سقف ۶۰ میلیون متر مکعب آب به استان از طریق خط اول انتقال آب دریا به استان محقق شود.
کد خبر: ۱۱۳۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴ 18 October 2023
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهران فاطمی در جریان بازدید از یکی از مخازن ذخیره‌سازی آب شرب استان ، مسئله آب را یکی از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم در کشور به ویژه استان‌های شرقی و مرکزی دانست و اظهار کرد: خوشبختانه اجرای خطوط انتقال آب دریا، پس از سفر رئیس جمهور به استان با قدرت در حال انجام است.  
 
استاندار یزد با بیان این که این خط شامل آب شیرین کن و لوله‌گذاری به طول ۷۳۰ کیلومتر تا شهر یزد و ۸۲۰ کیلومتر تا اردکان است، گفت: دومین سایت آب شیرین‌کن با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان تا انتهای سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
فاطمی با اشاره به افزایش حدود ۲۰۰ هزار متر مکعبی ظرفیت آب شیرین پس از ساخت این سایت، تصریح کرد: پس از ساخت آب شیرین کن دوم، قابلیت انتقال تا سقف ۶۰ میلیون متر مکعب آب توسط خط اول به استان وجود خواهد داشت.  
 
وی ادامه داد: با اجرای ۴۶ کیلومتر خط انتقال از نقطه جدید تا مخزن فدک و پس از آن با اجرای ۱۷ کیلومتر، خط انتقال به شبکه منطقه صفاییه متصل و با انتقال ۶۰ میلیون متر مکعب آب، بخشی از وعده رئیس جمهور محقق می‌شود.  
 
استاندار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای همزمان خط دوم انتقال آب توسط شرکت واسکو، گفت: مجموع این اقدامات باعث افزایش تاب آوری آبی استان به بالاترین حد خواهد شد.  
 
وی با بیان این که معادل تمامی مخازن ساخته شده از ابتدای انقلاب تا دولت سیزدهم، مخازن در حال ساخت در دولت مردمی در حال اجراست، عنوان کرد: این موضوع نیز تاب آوری آبی استان را هم در فصل تابستان و هم در فصل زمستان به صورت چشمگیری افزایش خواهد داد.
 
وی اختصاص اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی به خط انتقال آب دریا به استان را در طول تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه دانست و گفت: با تصویب هیأت دولت، هزینه اجرای این خط از طریق واگذاری معادن به عنوان مشوق سرمایه‌گذاری تامین و بسیاری از استان‌ها منتفع خواهند شد.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده یک بار برای همیشه تنش آبی در استان‌های مرکزی کشور برچیده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار