رییس پلیس فتا خوزستان گفت: ۸۲ درصد جرایم حوزه فضای مجازی مربوط به مسایل اقتصادی است که ۵۶ درصد آن از طریق لینک‌ها و پیامک‌های جعلی به وقوع می‌پیوندد.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 17 October 2023

سرهنگ کارآگاه علی حسینی روز سه شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای به شیوه‌های جدید و مرسوم کلاهبرداران فضای مجازی با استفاده از تکنولوژی و اینترنت اشاره کرد و توضیح داد: یکی از انواع جرایم رایانه‌ای، استفاده از دستگاه "اسکیمر" است که در این روش استفاده از کارت بانکی فرصت را برای کلاهبردار فراهم می‌کند تا اطلاعات کارت بانکی را ذخیره کند.

وی افزود: این حالت در بیشتر موارد به دلیل اعتماد فروشنده و خریدار اتفاق می‌افتد که خریدار کارت خود را در اختیار نفر مقابل قرار می‌دهد.

حسینی به ارسال پیامک با شماره شخصی درباره موضوعاتی از جمله سهام عدالت و ابلاغیه‌های قضایی به عنوان دیگر شیوه‌ کلاهبرداری رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: در این حالت سارق با ارسال مطالب وسوسه برانگیز لینک‌هایی را ارسال می‌کند که به محض وارد شدن کاربر در لینک مورد نظر، به اطلاعات طعمه خود دسترسی پیدا می‌کند.

رییس پلیس فتا خوزستان توصیه کرد: مردم باید اطلاعیه‌ها و ابلاغیه‌های پلیس فتا را در راستای بالابردن آگاهی خود پیگیری کنند و آگاه باشند که هرگونه ارسال مطالب باید از طریق سامانه‌های رسمی دولت و با پسوند ir باشد.

وی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی با رعایت برخی نکات ساده، در بیشتر موارد می‌توانند از وقوع جرم پیشگیری کنند.

حسینی با اشاره به تلاش سربازان سایبری پلیس فتا در راستای حفظ امنیت فضای مجازی اعلام کرد: امسال بیش از ۹۰ درصد از پرونده‌های حوزه جرایم سایبری کشف شد.

رییس پلیس فتا خوزستان خاطرنشان کرد: باتوجه به پویا بودن فضای مجازی، شیوه‌های جرم به صورت لحظه‌ای و روزانه در حال تغییر است بنابراین مردم باید در جهت امنیت و حفاظت از اطلاعات خود همواره اخبار و هشدارهای پلیس فتا را که بیشتر از طریق رسانه‌ها و مراجع رسمی ارایه می‌شود، دنبال و اجرا کنند.

وی در پایان "شهروند قانونمدار و پلیس خدمتگذار" را شعار امسال نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: در مسیر اجرای امور محوله از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود و آمار شهدای گرانقدر فراجا مهر تاییدی بر خدمتگذاری نیروی انتظامی به شمار می‌رود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار