مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛
مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: حدود ٢٠ بیمار کلیوی در کرمانشاه از روش دیالیز در منزل استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ 17 October 2023
انجام دیالیز در منزل برای ٢٠ بیمار کلیوی در کرمانشاهبهنام روندی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: انجام دیالیز صفاقی در منزل یک روش درمانی جایگزین برای بیماران کلیوی است که تمایل و انگیزه کافی به مشارکت در امر مراقبت از خود و انجام دیالیز در منزل را دارند.

وی افزود: ١۵ الی ٢٠ بیمار در کرمانشاه با این روش دیالیز می‌شوند و در این روش بیمار نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارد و وسایل مورد نیاز را به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

مسئول بیماری‌های خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه جزء استان‌هایی است که در این روش عملکرد مناسبی دارد.

وی گفت: همودیالیز که در بیمارستان انجام می‌شود از طریق رگهای خونی و اتصال چهار ساعته به دستگاه است که زمان زیادی از بیمار می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: بیماران کلیوی در روش همودیالیز باید سه جلسه به بیمارستان مراجعه کنند اما انجام دیالیز برای آن‌ها رایگان است.

وی ادامه داد: روش دیالیز صفاقی برای بیمارانی که سواد کافی داشته و مایل به همکاری در درمان هستند مفید است در کرمانشاه برای تمام بیماران انجام این روش را توضیح می‌دهیم.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار