رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی در خصوص خطرات اصلی بازی‌های آنلاین شامل قلدری سایبری، مشکلات حریم‌خصوصی، اطلاعات شخصی در مورد کنسول‌ها، رایانه‌ها و دستگاه‌ها، نگرانی وب‌کم، شکارچیان آنلاین، هزینه‌های پنهان و بد‌افزار‌ها به والدین هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 15 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سرهنگ قدرت الوانی، رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص خطرات اصلی بازی‌های آنلاین شامل قلدری سایبری، مشکلات حریم‌خصوصی، اطلاعات شخصی در مورد کنسول‌ها، رایانه‌ها و دستگاه‌ها، نگرانی وب‌کم، شکارچیان آنلاین، هزینه‌های پنهان و بد‌افزار‌ها به والدین هشدار داد.

وی اظهار داشت: علاوه‌بر این‌که بازی‌های آنلاین می‌تواند تعامل اجتماعی با کیفیت را برای فرزندان ارائه دهد، اما می‌تواند جنبه‌های تاریک‌تری نیز داشته باشد که شامل قلدری سایبری، مشکلات حریم‌خصوصی، اطلاعات شخصی در مورد کنسول‌ها، رایانه‌ها و دستگاه‌ها، نگرانی وب‌کم، شکارچیان آنلاین، هزینه‌های پنهان و بد‌افزار‌ها می‌شود.

وی بیان داشت: مهم‌ترین کاری که والدین می‌توانند انجام دهند، این است که در سنین نوجوانی درباره استفاده ایمن آنلاین با فرزندان‌شان گفتگو کنند و با بزرگ‌تر‌شدن فرزندان بر‌روی فعالیت آنان در فضای مجازی تمرکز بیشتری داشته باشند، چرا‌که هنگامی که فرزندان خطرات و اهمیت امنیت در فضای مجازی را درک کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که در هنگام برخورد با پرچم قرمز، زنگ هشدار یا چیز‌های کوچکتری که آن‌ها را در فضای مجازی نگران می‌کند، با والدین خودشان در این‌خصوص مشورت کرده و آسیب کمتری ببینند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: بازی‌های آنلاین کاملا سرگرم‌کننده نیستند، بلکه خطرات جدی کودکان و نوجوانان را در این‌خصوص تهدید می‌کند، لذا فقط گفتگو با فرزندان در سنین پایین می‌تواند آن‌ها را در برابر این تهدید‌ها بیمه کند، لذا والدین می‌بایست به‌دنبال علائم هشدار‌دهنده باشند و خطرات آن را درک کرده و به عادات بازی آنلاین فرزندان‌شان علاقه جدی نشان دهند.

سرهنگ الوانی تصریح کرد: والدین می‌بایست بر روی توانمند‌سازی کودکان و نوجوانان خودشان تمرکز کنند، نه اینکه در استفاده از اینترنت آن‌ها را بترسانید و اطمینان حاصل کنند که فرزند‌شان می‌داند چه کار‌های آنلاینی ایمن است و چه کار‌هایی از امنیت لازم برخوردار نیست و فرزند نمی‌تواند آن‌ها را انجام دهد.

وی با بیان اینکه مجرمان سایبری با آگاهی از این که بسیاری از کودکان و نوجوانان؛ خطرات، تهدیدات و آسیب‌هایی که از طرف تبهکاران سایبری برای آنان در فضای مجازی ایجاد می‌شود را از روی ترس از والدین‌شان پنهان می‌کنند افزود: این موضوع سبب می‌شود تا مجرمین سایبری با خیال راحت‌تری به آزار و اذیت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی پرداخته و برای آنان گرفتاری‌های متعددی را ایجاد کنند.

این مقام سایبری گفت: والدین می‌بایست در فرزندان‌شان اعتماد ایجاد کرده و به کودکان و نوجوانان‌شان اجازه دهند تا در مورد هر‌گونه سوال یا نگرانی که در فضای مجازی برای آنان ایجاد می‌شود، با والدین خودشان تماس بگیرند و با تشویق کودکان و نوجوانان، محیطی قابل اعتماد برای آنان ایجاد کنند.

سرهنگ الوانی در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هر‌گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار