مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: با اجرای شبکه آبیاری کم فشار پایاب سد سرخاب جمعا ۳هزار ۵۳۰ هکتار از اراضی شهرستان نیر به سیستم آبیاری کم فشار مجهز خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ 15 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، کامل ساجد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای پروژه ملی طرح شبکه آبیاری کم فشار تعاونی، پایاب سد سرخاب جمعا ۳هزار ۵۳۰ هکتار از اراضی شهرستان نیر به سیستم آبیاری کم فشار مجهز خواهد شد.

وی افزود: روستا‌های ایرانجی، سرخاب، گوگه، گوگوجین، وله راقرد، قره تپه، بوران و ویرثق در این شهرستان، جزو روستا‌های حقابه‌بر از رودخانه‌های آغلان چای و سد سرخاب به حساب می‌آیند که در حال تجهیز به سیستم‌های آبیاری کم فشار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه وضعیت معیشتی و درآمد تعداد ۶۶۳ خانوادر با افزایش تولید انواع محصولات کشاورزی بهبود خواهد یافت که قطعا با گسترش چنین طرح‌های مشابهی در دیگر روستا‌های این شهرستان شاهد مهاجرت معکوس کشاورزان به روستا‌های خود خواهند بود که قبلا اقدام به مهاجرت کرده‌اند.

ساجد بیان کرد: بهره‌برداری از این طرح در روستای ویرثق به مساحت ۱هزار ۵۰ هکتار در هفته دولت در سال‌جاری به بهره‌برداری رسیده است و بقیه روستا‌ها نیز حداکثر تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: در حالت کلی، ۶ نهر اصلی از رودخانه آغلاغان چای منشعب شده که با انجام لوله‌گذاری با استفاده از لوله پلی اتیلن به طول ۷۸ کیلومتر، احداث ۳۷۸ باب آب‌گیر سر مزرعه و ۲۷ باب حوضچه فشار شکن در قالب شبکه آبیاری کم فشار، تبدیل خواهند شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار