فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت:همه در کشتی انقلاب نشسته‌ایم و اگر بخواهیم این کشتی به سرمنزل برسد همه باید دست در دست هم دهیم و احساس مسئولیت کنیم همه کار را از خودشان بدانند بالاخص در مورد مسائل تربیتی و معرفتی که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷ 14 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی، فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان‌جنوبی امروز در مجمع استانی استادیاران و مربیان شجره طیبه صالحین استان اظهار داشت: فعالیت‌ها و برنامه‌های شبکه تربیتی صالحین در بسیج طراحی شد و بسیج به کمک حوزه‌های علمیه آمده است این کار وظیفه سپاه به تنهایی نیست اگر همکاری، همدلی و هم افزایی بین همه مجموعه‌ها نباشد به طور قطع ما موفق نمی‌شویم این به عنوان یک اصل است.

وی عنوان کرد: همه در کشتی انقلاب نشسته‌ایم و اگر بخواهیم این کشتی به سرمنزل برسد همه باید دست در دست هم دهیم و احساس مسئولیت کنیم همه کار را از خودشان بدانند بالاخص در مورد مسائل تربیتی و معرفتی که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شبکه تربیتی صالحین در بسیج سه ضلع دارد یک ضلع آن علما، استادان و روحانیون هستن، یک ضلع سپاه و ضلع سوم مردم و بسیجیان هستند افزود: ما اگر بتوانیم بین این سه ضلع تعامل، هم افزایی و همگرایی را به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که همدیگر را پوشش دهند و هماهنگ حرکت کنند به طور قطع خروجی کار مطلوب است هر جایی که کمتر توجه کنیم دچار چالش می‌شویم.

سردار مهدوی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی مشکلات ما در شبکه صالحین به دلیل مشکلاتی است که در دوران شیوع ویروس کرونا با آن مواجه شدیم همه سیستم‌های آموزشی و تربیتی ضربه خوردند و کرونا در روند ماموریتی که بر عهده گرفتیم تاثیر گذاشت و ضرباتی به همه سیستم‌ها وارد شد بعد از کرونا با حجم مطالبات و مراجعات مواجه شدیم در حالیکه امکانات و ظرفیت‌های ما محدود است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برگزاری اردو‌ها در مسائل تربیتی صالحین از ملزومات است گفت: کار را در برخی شهرستان‌ها شروع کردیم ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی که فراهم است با مطالباتی که وجود دارد همخوانی ندارد و همچنان با مشکل مواجه می‌شویم انجام همه کار‌ها همزمان میسر نیست، چون ظرفیت‌ها، اعتبارات و امکانات محدود است، اما مطالبات زیاد است.

سردار مهدوی متذکر شد: وجود مشکلات اردویی تنها مربوط به استان ما نیست البته در حوزه زیرساخت‌ها استان ما عقب ماندگی دارد که تلاش می‌کنیم خودمان را به سایر استان‌ها برسانیم با اقداماتی که از یک سال اخیر شروع کردیم اردوگاه‌های درون استانی و برون استانی احداث خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی افق پیش رو را روشن ارزیابی کرد و افزود: اگر بخواهیم کار تربیتی و آموزشی تاثیر داشته باشد زیرساخت‌ها از عمده ملزوماتش است که امیدواریم با اقداماتی که در استان صورت می‌گیرد با مشکلات تردد که در استان مواجه هستیم خط راه آهن ظرف کمتر از سه سال محقق شود تا اردو‌ها هم راحت‌تر انجام شود تا آن زمان از امکانات و ظرفیت‌های موجود بهره می‌گیریم.

سردار مهدوی اظهار داشت: در جلسات توجیهی که با فرماندهان نواحی داریم مطالبه‌گری صورت می‌گیرد و با توجه به توان و امکاناتی که فرماندهان پایگاه‌ها در اختیار دارند پای کار هستند و سیاست ما در انتصاب فرماندهان پایگاه‌ها این است کسانی باشند که یا مربی هستند یا به مربیان کمک می‌کنند ما آمادگی بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود در سپاه جهت تقویت حلقات شجره طیبه صالحین را داریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان تاکید کرد: امروز ما به دنبال وحدت، همدلی و هم افزایی بین همه دستگاه‌ها هستیم و راهی جز این برای حل مشکلات نداریم اینکه بخواهیم در مقابل همدیگر قرار بگیریم و اشکالات مدیری را بزرگ کنیم و به سطح جامعه و فضای مجازی بکشانیم جز اینکه ناامیدی را به وجود آوردیم و گسترش دادیم مشکلی حل نمی‌کند.

وی اضافه کرد: با برگزاری جلسات و نشست‌ها بین طرفین مطالبه و اختلاف مشکلات خودمان را حل کنیم امروز در مرکز استان این اتفاق افتاده و موفقیت‌های خوبی کسب کردیم در حوزه‌های بصیرتی و تبیینی در همه عرصه‌ها باید بیشتر کار کنیم حتی مدیر و مسولو هم نیاز به تبیین و روشنگری دارد.

مهدوی خاطرنشان کرد: در دل و ذات کار تبیینی، بصیرتی صورت می‌گیرد، ولی با نگاه کاربردی و عملی واقعاً فرد اقناع نمی‌شود. با کار تبیینی جلوگیری می‌کنیم، اما کار بصیرتی با نگاه کاربردی و تخصصی تکمیل کننده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با کار تبیینی شخص شناخت عمقی پیدا نکرده و نیاز به کار بصیرتی در همه عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد گفت: باید تلاش کنیم به رسالت خودمان به طور قطع بهتر و بیشتر از گذشته عمل کنیم و با همکاری و هدایت همه شما شبکه صالحین تربیتی خوبی داشته باشیم که آثارش را در یک دهه دیگر خواهید دید شبکه مدیریتی معتقد، متدین، کارآمد، مومن و انقلابی شاهد باشیم که چالش‌ها با دستان توانمند این نیرو‌ها حل شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار