معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور گفت: تعداد مددجویان بهزیستی هفت میلیون و پانصد هزار نفر است که بین بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود، بعضی از این افراد خدمات مستمر و برخی به صورت موردی خدمت می‌گیرند.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰ 12 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، مهری سادات موسوی گفت: تعداد مددجویان بهزیستی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که بین بخش‌های مختلف تقسیم می‌شود، بعضی از این افراد خدمات مستمر و برخی به صورت موردی خدمت می‌گیرند.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به رویکرد سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: رویکرد کلی سازمان بهزیستی کشور هم‌افزایی بیشتر در حوزه‌های مختلف اعم از فعالیت‌های اجتماعی محور، تعامل دفاتر با بخش‌های مختلف با هدف ارائه خدمت به جامعه هدف شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه رصد آسیب‌های اجتماعی توسط وزارت کشور و سازمان بهزیستی در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود، افزود: بسیاری از خانواده‌ها درگیر آسیب‌های نو پدید اجتماعی هستند و در این رابطه با توجه به دغدغه زیادی که وجود دارد، اقداماتی از جمله مشاوره و روان درمانی اجتماعی در سطح کشوری انجام می‌شود.

موسوی با اشاره به اثر بیشتر پیشگیری، اضافه کرد: معتقد به پیشگیری در زمینه آسیب‌های اجتماعی هستیم، زیرا کار اجتماع محور در پیشگیری بیشتر موثر واقع می‌شود.

وی گفت: در بحث خانه‌ها و مراکز، رویکرد توانمندسازی است، در بحث آسیب تا آنجایی که امکان برگشت زنان و دختران به خانواده وجود داشته باشد، اقدامات لازم صورت می‌گیرد، ولی اگر شرایط مهیا نباشد برای بحث توانمندسازی آنان برای تجربه زندگی سالم در آینده برنامه‌ریزی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار