معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب کشور در فاز دوم طرح جهاد آبرسانی ۱۲ هزار روستا را نیز تحت پوشش قرار خواهیم داد، گفت: در فاز دوم جهاد آبرسانی یک میلیون و ۶۷۰ هزار خانوار با ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵ 11 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، مجید آقازاده ظهر امروز در آئین آبرسانی به ۲۰ روستای الیگودرز و شهر جدید شاپورآباد این شهرستان، اظهار کرد: در سال ۵۷ جمعیت شهری کشور ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و جمعیت روستایی ۱۸ میلیون نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت تحت پوشش شهری در سال ۵۷، حدود ۷۵ درصد بود و اکنون جمعیت شهری ۶۴ میلیون نفر و جمعیت تحت پوشش ۱۰۰ درصد است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه طبق اعلام بانک جهانی، ایران رتبه نخست جمعیت تحت پوشش شهری و روستایی دارد، افزود: جمهوری اسلامی با برقراری عدالت اجتماعی تلاش دارد محرومیت را در اقصی نقاط مختلف رفع کند.

آقازاده بیان داشت: دولت سیزدهم طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور را شروع کرده که آبرسانی به ۷ هزار و ۱۳۸ روستا توسط قرارگاه امام حسن (ع) و مابقی توسط شرکت آبفا استان‌های کشور برای یک میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار و ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار جمعیت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال را در این ۱۰ هزار روستا عملیاتی خواهیم کرد، افزود: ۱۰ هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب با حفر ۷۴۷ حلقه چاه و ۴ تصفیه‌خانه را تامین خواهیم کرد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در این ابرپروژه ۸ هزار و ۷۳۰ مترمکعب مخزن احداث و ۹۹۹ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۴ هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه ایجاد خواهد شد.

آقازاده با بیان اینکه در فاز دوم طرح جهاد آبرسانی ۱۲ هزار روستا را نیز تحت پوشش قرار خواهیم داد، گفت: در فاز دوم نیز یک میلیون و ۶۷۰ هزار خانوار با ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: با احداث این ۵۴ هزار کیلومتر شبکه و ۴۵ هزار کیلومتر خط انتقال خواهیم توانست ۸۲ درصد جمعیت تحت پوشش روستایی در دولت سیزدهم را به بالای ۹۵ درصد برسانیم.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار