کد خبر: ۱۱۳۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ 11 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25 04 19/07/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------

کلاهبردار200 میلیاردی با 60 شاکی  درساری دستگیر شد

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری متهمی که در زمینه فروش ملک 200 میلیارد ریال از 60 شاکی در شهرستان ساری کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار " حسن مفخمی شهرستانی" در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه تعدادی مال باخته به پایگاه آگاهی شهرستان ساری مبنی بر اینکه فردی با فروش ملک و زمین مبلغ قابل توجهی از آنان کلاهبرداری کرد، موضوع پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پایگاه آگاهی ساری در تحقیقات پلیسی دریافتند فرد کلاهبردار در  خرید و فروش فعالیت غیرقانونی داشته و یک ملک را به چندین نفر فروخته و مبلغ 200 میلیارد ریال از مال باختگان دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: ماموران ضمن شناسایی متهم  فراری با هماهنگی قضائی و با در دست داشتن چندین حکم جلب سیار از اجرای احکام شعبات مختلف ساری، وی را در مخفیگاهش در شهرستان ساری دستگیر کردند.

سردار مفخمی با بیان اینکه متهم به بزه انتسابی خود اعتراف و برای رسیدگی قانونی به مراجع ذی صلاح معرفی شد، خاطر نشان کرد: هرگونه اقدامی که آرامش شهروندان را مختل کند با برخورد جدی پلیس روبه رو خواهد شد.#

---------------------------------

دستگیری مخل نظم و امنیت عمومی در قائمشهر 

سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری مخل نظم و امنیت عمومی در یکی از خیابان های آن شهرستان که موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود خبر داد. 

سرهنگ "مهدی خادمی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهارداشت: پس از کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک مورد چاقو کشی و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان توسط یکی از مخلان نظم و امنیت عمومی در یکی از خیابان های قائم شهر، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهم قبل از حضور ماموران از محل متواری شده بود، اضافه کرد: با تحقیقات پلیسی و بررسی های بعمل آمده توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان، عامل چاقو کشی شناسایی و پس از هماهنگي با مرجع قضائي در يك عمليات غافلگیرانه در کمتر از 12 ساعت دستگیر شد.

سرهنگ خادمی، تصريح كرد: متهم که از افراد سابقه دار و با سوابق زندانی متعدد است در تحقیقات اوليه پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را اختلافات شخصی با شاکی اعلام کرد .

سرهنگ خادمی از معرفی متهم به مرجع قضائی خبر داد و گفت: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و اجازه نخواهیم داد عده ای هنجارشکن با اعمال مجرمانه خود نظم عمومی جامعه را برهم بزنند.

---------------------------------

کشف انبار احتکار کالاهای اساسی در ساری

سرهنگ محمد محمدپور رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف يک انبار احتکارانواع کالاهای اساسی به ارزش 30 ميليارد ريال در شهرستان ساری خبر داد. 

سرهنگ " محمد محمدپور" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر بيان داشت: در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و مبارزه با احتكار کالاهاي اساسي، کارآگاهان پليس امنيت اقتصادي استان مازندران با انجام کارهای اطلاعاتی از وجود يک انبار احتکار کالاهای اساسی و مواد غذایی در شهرستان ساری مطلع شدند.

وي اظهار داشت: کارآگاهان این پلیس و كارشناسان اداره صمت شهرستان ساری در بازدید از انبار شناسایی شده، مقادیر زیادی از کالاهای اساسی و مواد غذایی از جمله: قند، شکر، رب گوجه فرنگی، روغن خوراکی، انواع حبوبات، کره، چای، ماکارونی و انواع مواد شوینده و غیره در برندهای مختلف کشف کردند.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران افزود: کارشناسان ارزش کشفيات مذکور را 30 ميليارد ريال برآورد کردند و همچنين پرونده متشکله جهت سير مراحل قانوني به همراه متهم به مراجع قضائي ارسال شد.

سرهنگ محمدپور با بیان اینکه قاچاق و احتکار کالا منجر به اخلال در نظام اقتصادی و نوسان قیمت کالاها خواهد شد، از مردم خواست در مقابله با قاچاق کالا و ارز و سایر مسائل امنیتی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 و یا مراجع قضائی اطلاع دهند.#

---------------------------------

در نشست با نخبگان، روسا و اساتید دانشگاه های مازندران بررسی شد؛ 

بررسی ابعاد مختلف هوشمند سازي پليس و فناوري هاي نوين در حوزه امنيت 

در نشست با نخبگان، روسا و اساتید دانشگاه های استان مازندران که به مناسبت هفته انتظامی برگزارشد، ابعاد مختلف هوشمند سازي پليس و فناوري هاي نوين در حوزه امنيت بررسی شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار حسن مفخمی شهرستانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای استان  با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تبریک هفته فراجا ،با اشاره به شعار سال فراجا مبنی بر شهروند قانون مدار و و پلیس خدمتگزار گفت: پلیس مازندران با کسانی که برای مردم ناامنی ایجاد کرده و یا قصد ناامنی داشته باشند برخورد قاطع می‌کند.

سردار مفخمی شهرستانی، افزود: پلیس با اشراف اطلاعاتی و همکاری و همیاری جامعه اطلاعاتی و اطلاعات سپاه با رویکرد پیشگیرانه و پیش‌بینانه هرگونه جرم‌را شناسایی و خنثی می‌کند.

این مقام انتظامی، تاکید کرد: نیروی انتظامی استان مقتدرانه و بدون اغماض در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هرگونه ناامنی برخورد می‌کند و با اقتدار، امنیت و احساس امنیت را برای هم‌استانی‌ها و حتی مسافران و گردشگران فراهم می‌کند.

سردار مفخمی شهرستانی برخورد با سارقان و کشف اموال مسروقه را جزء اولویت‌های پلیس اعلام کرد و گفت: پلیس با قاچاقچیان سلاح ، خرده‌فروشان مواد مخدر و استفاده کنندگان غیرمجاز سلاح و‌مهمات برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی مازندران از تماس یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با سامانه ۱۱۰ در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: پلیس مازندران از طریق کلانتری‌ها، پایگاه‌ها، پلیس ۱۱۰ و سایبرها به شهروندان این استان در برقراری نظم و امنیت خدمت‌رسانی می‌کند.

---------------------------------

کشف 12 تن چوب قاچاق در بهشهر 

سرهنگ ابوالقاسم ابراهیمی جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از توقیف 3 دستگاه خودرو و کشف 12 تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ابوالقاسم ابراهیمی اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی امیرآباد با همکاری ماموران اداره منابع طبیعی موفق به شناسایی و توقیف 3 دستگاه کامیون حامل چوب قاچاق شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی های انجام گرفته از این خودروها در مجموع  12 تن چوب قاچاق از نوع گردو و کاج کشف شد.

جانشین انتظامي شهرستان بهشهرافزود : در این خصوص 3 متهم دستگیر و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل داده شد.

سرهنگ ابراهیمی با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضایی  در پایان از شهروندان خواست :در صورت اطلاع يا مشاهده هرگونه مورد مشابه، مراتب را سريعاً از طريق سامانه 110 به پليس گزارش كنند. 

مهدوی روابط عمومی خبرگزاری کشور خ زارعی نکا:
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در راستاي اجراي برنامه هاي هفته انتظامي و برابر شعار " پليس دانش بنيان، حرفه اي، روزآمد نشست علمي با نخبگان، روسا و اساتيد دانشگاه هاي استان مازندران با حضور سردار "حسن مفخمي" شهرستانی فرمانده انتظامي مازندران، سرهنگ "شريف پور" معاون هماهنگ كننده و اعضاي هيت رئيسه استان، اعضای شورای پژوهش دفتر تحقیقات کاربردی، معاونان و روساي پليس هاي تخصصي ، روساي دانشگاه ها، اساتيد و نخبگان دانشگاهي، روساي شركت هاي دانش بنيان در سالن كنفرانس سردار شهيد سليماني برگزار شد.

سردار مفخمي در این مراسم ضمن خير مقدم و تبريك هفته انتظامي بيان داشت: از سال 1370 تاكنون رويكرد تحقيقات و پژوهش به صورت جدي و مداوم به لحاظ سطح علمی و کاربردی از تحولات خوبي در پليس برخوردار بوده است .

وی تصریح کرد: پلیس با بهرهگیری از محققان و پژوهشگران بايد به سمتي كه فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب و شعار سال ترسیم کرده و تاكيد دارند، برود.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: همانطور که فرمانده کل فراجا در نشست با پژوهشگران دفاعی عنوان داشت ، باید در تمامي عرصه ها به فناوری روز دست پيدا کنيم تا بتوانيم بر آسيبهايي که به سمت کشور و مردم وارد ميشود تسلط داشته باشيم .

سردار مفخمی با اشاره به اینکه باید با اشراف اطلاعاتی، نسبت به رفع معضلات و مشکلات اقدام شود، بیان داشت : ما نیز باید با بهرهمندي از اساتيد و پژوهشگران در توليد علم و دانش در عرصه نظم و امنيت، هوشمند سازي پليس و مسائل مرتبط با فناوري هاي نوين در حوزه امنيت با سرعت هرچه بيشتر حرکت کنیم .

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه مهمترین تفاوت این فناوری با نوع ماقبل خود این است که فناوری‌های نوظهور دائماً در حال رشد بوده و وابستگی اجتناب ‌ناپذیری با فناوری‌های پیشین دارند، افزود: از مهمترین مصادیق فناوری ‌های نوظهور هوش مصنوعی است.

وی افزود: از آنجایی که دولت‌ ها همواره به دنبال کسب و ارتقای قدرت و امنیت ملی خود بوده‌اند و در این مسیر با دیگر کنش‌گران در رقابت پایان‌ناپذیری قرار گرفته‌اند، تبیین فرصت‌ها و تهدیدهای ناشی از پیشرفت فناوری‌های نوظهور، اهمیت و جایگاه آن در امنیت و قدرت ملی کشورها نقش بسزایی دارد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه امروز بحث دانش بنياني، حرفه اي گرايي و روزآمد بودن پليس از اهمیت بسزایی برخوردار است ، افزود: نشست علمي امروز با جامعه نخبگي و خبرگي در ادامه همین رویکرد است .

سردار مفخمی، ابراز امیدواری کرد با هم افزایی و تعامل جامعه دانشگاهی و نخبگان با رويكرد علمي و فناوري به بهترين نحو ممكن به مردم خدمت رساني كنيم .

براساس این گزارش در حاشيه اين نشست تفاهم نامه همكاري علمي، پژوهشي في مابين فرماندهي انتظامي استان و دانشگاه آزاد منعقد شد.

در پایان این مراسم روسای دانشگاه ها ، اساتید و نخبگان از مركز مانتيتورينگ معاونت عمليات استان بازديد کردند.

گفتنی است، دكتر خاكزاديان رئیس دفتر تحقیقات کاربردی استان نیز ضمن خیر مقدم و تبريك هفته انتظامي به تشريح عملكرد و فعاليت هاي دفتر تحقيقات كاربردي پرداخت.

---------------------------------

دستگیری سارق احشام در ساری 

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرماندهی انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق احشام در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ" عبدالله حسن زاده " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبري پليس در تشریح این خبر گفت: در پي گزارش چند فقره سرقت احشام در این شهرستان ، شناسايي و دستگيري سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران پلیس پاسگاه رودپی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد سارق شبانه با نفوذ به داخل دامداری ها تاکنون 5 رأس احشام را سرقت کرده است.

سرهنگ حسن زاده تصریح کرد: ماموران پاسگاه رودپی با بررسی اظهارات مالباخته و یک سری تحقیقات میدانی متهم را شناسایی و با جمع آروری ادله و مستندات کافی با هماهنگی قضائی وی را دستگیر کردند.

وی بیان داشت: متهم در بازجوئی های به عمل آمده به سرقت 5 رأس احشام اعتراف و احشام مذکور به مالباختگان تحویل داده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با تأکید بر رعایت توصيه هاي پیشگیرانه در استفاده از لوازم ایمنی از سوی دامداران، از آنان خواست؛ در صورت مشاهده افراد مشكوك در حوالي دامداري خود يا فروش احشام با شيوه هاي نامتعارف از طریق تلفن110 مراتب را به پليس اعلام کنند.

---------------------------------

برخورد سخت و قاطع پلیس با مجرمان و قانون شکنان 

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران در گفت و گوی ویژه خبری با صدا وسیمای مرکز مازندران گفت: پلیس برخوردی سخت و قاطع با مجرمان و قانون شکنان خواهد داشت .  

 

خبر سلمان مهدوی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار