حاشیه انتصاب سراسر سیاسی سرپرست جهادکشاورزی مازندران
کد خبر: ۱۱۳۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴ 09 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، خبر مازندران نوشت: 

به نظر  می رسد معارفه سرپرست جدید جهاد کشاورزی مازندران از موضع آتش به اختیار و الحاح حامیان جوان رییسی و برخی از نمایندگان مازندرانی ذی‌نفوذ در استان و تهران صورت گرفته است،

آیا صرف حضور در ستاد انتخاباتی رییسی و سخنرانی‌های سیاسی و احساسی و تشکیل کمپین‌ها بدون داشتن سوابق تجربی مفید و لازم می‌تواند شاخص اثرگذاری برای تعیین بزرگترین و مهم‌ترین دستگاه اجرایی و اقتصادی استان باشد؟

این سومین ورود مناقشه برانگیز و جدال و منازعه بی حاصل استاندار بر سر تصاحب کرسی‌های مدیریت دستگاههای اجرایی استانی است که ایشان بصورت آشکار مخالفت می‌کند اما در ادامه و‌ بصورت ضمنی از استقرار وضع موجود حمایت و اظهار رضایت دارد. از اینکه تکلیف قانونی دولت است که کلیه انتصابات دستگاهی با هماهنگی و همفکری استاندار به عنوان نماینده عالی دولت انجام گیرد، شکی نیست و این مصوبه و بخشنامه رییس دولت در حکم قانون است و لازم الاجرا، تردیدی نیست. به نظر می‌رسد مشکل اصلی در اتاق فکر و‌ تصمیم‌گیری شما است که دچار انشعاب جدی شده‌است.

شما در ماجرای مدیرکل فرهنگ و ارشاد و مدیرکل ورزش و جوانان هم مانند مدیرکلی جهاد کشاورزی استان موضع دوپهلو اتخاذ کردید. در افواه و الفاظ ابراز مخالفت کردید و حتی در ماجرای تعیین سرپرست جهاد کشاورزی مازندران ، روابط عمومی استانداری نیمه شب اطلاعیه صادر کرده که روز یکشنبه معارفه نیست و با ما هماهنگی نشده است و چنین و چنان!

اما سئوال مهم‌تر از وزیر جهاد کشاورزی که چندین سال تجربه دارند این است آیا صرف حضور در ستاد انتخاباتی رییسی و سخنرانی‌های سیاسی و احساسی و تشکیل کمپین‌ها بدون داشتن سوابق تجربی مفید و لازم می‌تواند شاخص اثرگذاری برای تعیین بزرگترین و مهم ترین دستگاه اجرایی و اقتصادی استان باشد؟ استناد و اتکا به واژه‌هایی چون جهادی، انقلابی، ولایی و ارزشی بودن زمانی معنادارتر و قابل دفاع‌تر می‌شود که اشخاص از خودشان کارنامه قابل قبولی را برجای گذارند. در بدنه عظیم و طویل وزارت جهاد کشاورزی افراد کمی نبودند که از سربازی به سرداری رسیده‌اند و اینک مستعد پذیرش مسئولیت در راس سازمان بودند اما بنا به دلیلی از جمله فشار برخی از نماینده‌های زیاده‌خواه و بعضاً نماینده‌های یکجانبه‌گرا در تهران، زمام امور سازمان جهاد کشاورزی استان با چندین مجموعه و سازمان‌های تابعه را به دست فردی کم‌تجربه سپرده‌اند که چند سالی به عنوان عضو هیأت علمی و مدرس دانشگاه و در رشته مهندسی آب و سازه‌های آبی فعالیت می‌کرد و در زمانی کوتاه با مدیریت آب و خاک همکاری می‌کرد و بیشتر اوقات در دفتر ارتباطات یکی از نمایندگان و یا در حوزه‌های فرهنگی کار می‌کردند.

در این ۴۴ سال سکان مدیریت جهاد کشاورزی استان را اشخاص و بزرگانی چون مهندس سخن سنج،مرحوم راهب،غلامعلی رنجبر،ابوالحسن سلامی،عنایت الله تورنگ، حیدرپور،شهیدی فر و حسن عنایتی برعهده داشته اند.در مقطع دو انتصاب شتاب زده در دولت احمدی نژاد انجام گرفت که هردومدیر نتوانستند موفق عمل کنند و زود از گردونه حذف شدند .اینکه افراد متقاضی و داوطلب هر مسئولیتی شوند و اشتهای سیاسی داشته باشند،طبیعی است و حرجی نیست اما بدون داشتن توان و‌تجربه لازم ،این امر نمی تواند به تحقق توسعه پایدار منجر شود. 

 داود لطیفی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار