دستیار رئیس جمهوری در امر مردمی‌سازی دولت گفت: انجام کارهای جهادی خودجوش از دهه 90 آغاز شد و این کارها بعد از صدور بیانیه گام دوم توسط رهبری به رسمیت شناخته شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ 07 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، سید احمد عبودتیان ظهر امروز شنبه ۱۵ مهرماه در شورای اداری استان که در محل سالن شهید مرتضوی برگزار شد، به اتفاقات صبح امروز در فلسطین اشغالی اشاره و اظهار کرد: وعده نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی را مقام معظم رهبری داده‌اند.

وی بیان کرد: هر کشوری برای حکمرانی خودش یک الگویی دارد و انقلاب اسلامی نیز دارای الگویی‌ست و نمی‌توان از این الگو عدول کنیم، زیرا فرق ما با دنیا در همین الگو است.

دستیار رئیس جمهوری در امر مردمی‌سازی دولت ادامه داد: امام خمینی (ره) فقط و فقط با ارسال پیام به واسطه‌ها، مبارزان و علما به صورت شهر به شهر، کوچه به کوچه و مسجد به مسجد توانست مردم را بیدار کند که طی ۱۵ سال پیروزی انقلاب اسلامی به ثمر نشست.

عبودتیان اظهار داشت: امام راحل برای نخستین بار نشان داد بدون پشتوانه و فقط با حضور و اراده مردم می‌توان یک شاه مدعی را به سرنگون کند.

وی با اشاره به اینکه مردم حاضر بودند برای امام جان بدهند، تصریح کرد:، اما امام می‌گوید اجازه دهید، مردم، حکومت را انتخاب کنند و حتی نوع الگوی حکومت را هم بر اساس رای مردم گذاشت البته قبل از آن چند ماه الگوی جمهوری اسلامی را توسط بزرگان انقلاب تبیین کرد.

عبودتیان همچنین تشکیل بسیج را معجزه امام و نهادی بی‌نظیر خواند و اضافه کرد: ۹۷ نهاد انقلابی کوچک و بزرگ توسط امام و رهبری شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای دهه ۷۰ دچار انحراف از معیار شدیم و به مردم گفتیم به منازل خود بروید و کارهای‌تان را ما انجام می‌دهیم، بیان کرد: زمانی کار پیچیده شد که مردم احساس کردند کار‌ها تخصصی‌ست و خصوصی‌سازی به جای مردمی‌سازی روی کار آمد و منافع عده‌ای محدود را در پی داشت و با این کار اسباب بی‌اعتمادی را فراهم کردیم.

دستیار رئیس جمهوری در امر مردمی‌سازی دولت ادامه داد: زمانی که نهضت‌هایی مانند تولید علم و جنبش نرم‌افزاری توسط مردم و به‌ویژه جوانان شکل گرفت و دولت‌ها مجبور به حمایت شدند، جریان جهادی دوباره آغاز شد.

عبودتیان با تاکید بر اینکه کرمان، بهشت بچه‌های جهادی‌ست و این فرهنگ در استان تکثیر شده است، خاطرنشان کرد: انجام کار‌های جهادی خودجوش از دهه ۹۰ آغاز شد و این کار‌ها بعد از صدور بیانیه گام دوم توسط رهبری به رسمیت شناخته شد، زیرا قبل از آن فکر می‌کردیم کار اضافه می‌کنند، اما در زلزله و سیل دیدیم این‌ها پای کار هستند و کار را جمع می‌کنند و به این تفکر حضرت آقا نزدیک شدیم که ایشان چه چیزی را می‌پرورانند.

وی اظهار داشت: استان کرمان در بررسی‌های ما در مردمی‌سازی کار‌ها پیشرو است و طرح‌های اجرا شده در کرمان مانند شهرک صنعتی سدید قابلیت تبدیل به یک الگوی ملی را دارد و به پشتوانه حقوقی و به قانون نیاز داریم.

عبودتیان ابراز کرد: انتخاب الگوی دستیاران امر مردمی‌سازی دولت در استان کرمان محقق شده است و این افراد از میان حلقه‌های میانی و نیرو‌های جهادی انتخاب می‌شوند.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: برنامه ملی شهریاران را آغاز کرده‌ایم تا کار‌های مردمی انجام شده را الگونمایی کنیم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار