مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در قالب طرح توسعه منظومه روستایی۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به ۲۶۹ متقاضی در قالب این طرح پرداخت شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹ 07 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران به فرا رسیدن ۱۵ مهرماه روز ملی روستا اشاره و اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرح‌های توسعه روستایی به ویژه با تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی، مقاوم سازی مسکن روستایی با ظرفیت‌های فنی و مهندسی و کمک‌های حساب ۱۰۰ امام (ره) تلاش کرده است در توسعه روستا‌ها و همچنین حل مشکلات این قشر گام‌های اساسی بردارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، روستا‌ها به عنوان یکی از کانون‌های پرتحرک، مولد و موثر در اقتصاد کشور، مظهر خوداتکایی و خودکفایی است، افزود: روستا‌ها به عنوان مکان‌هایی برخوردار از مواهب طبیعی که کمتر دستخوش تغییرات دست ساخته‌های بشری شده‌اند جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ای دارند.
وی همکاری نهاد‌های محلی و دهیاری با بنیاد مسکن برای توسعه روستا‌ها و تحقق اهداف این نهاد انقلابی را مهم دانست و تاکید کرد: می‌توان با کمک دهیاری‌ها و کار جمعی با سایر دستگاه‌های اجرایی زمینه‌های لازم برای توسعه و پیشرفت را فراهم کرد.
خواجه‌ای تصریح کرد: توسعه روستایی و ماندگاری جمعیت در روستا‌ها با توجه به فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال ممکن بوده که هم اکنون توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان کمک به اقتصاد روستا، تلاش برای ماندگاری مردم در روستا و حفظ ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی با اجرای طرح بافت با ارزش روستایی را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: توجه به ایمن‌سازی روستاها، احداث کانال و دیوار حفاظتی وهمچنین شناسایی و اولویت‌بندی روستا‌های در معرض آسیب و ساماندهی این مناطق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی را راهکاری برای توسعه پایدار دانست و گفت:در قالب طرح توسعه منظومه روستایی۳۷۰ طرح اقتصادی در راستای اشتغال‌زایی در شهرستان طارم در حال اجرا است.
خواجه‌ای تصریح کرد:۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به ۲۶۹ متقاضی در قالب این طرح پرداخت شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به تهیه و اجرای طرح هادی روستایی در راستای ایجاد زمینه توسعه و عمران و تأمین عادلانه امکانات اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر تعداد اجرای طرح هادی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، ۴۴۸ روستا است که می‌توان گفت، میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان بیش از ۶۳ درصد و در سطح کشور ۵۸ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
وی ادامه داد: آسفالت معابر ۱۵۳ روستا از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای سهمیه سال ۱۴۰۱ با اعتبار ۶۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.
خواجه‌ای بهسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی را از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی تاکید جدی دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۲ هزار واحد مسکونی در سطح استان مقاوم‌سازی شده است.
وی به ساخت ۵۲۰ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد روستایی و شهری به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده، تاکنون، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد رایگان برای هر واحد مسکن روستایی پرداخت شده، به طوریکه سهمیه سیمان ۵ هزار و ۲۰۰ تن و سهمیه میلگرد یک هزار و ۴۰ تن بوده است که بین متقاضیان توزیع شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار