استاندار مرکزی گفت:به زودی «دستیار مردمی» در فرمانداری‌های استان با هدف رفع مشکلات مردمی شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ 07 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه ،به مناسبت ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر در جمع اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران استان مرکزی، افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه به روستاها دارد.

وی گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی، حلقه واسط مردم روستا با مدیران اجرایی هستند و باید مشکلات و چالش‌های روستائیان را به صورت کارشناسی و علمی به مدیران و متولیان امر منتقل کنند.

استاندار بیان کرد: دولت سیزدهم به ارتقا و کیفیت زندگی در روستا توجه ویژه دارد و در ۲ سال گذشته در این بخش کارهای ماندگاری انجام شده است.

استاندار مرکزی گفت: روستاها واحدهای تولیدی ارزشمندی هستند که ضمن برخورداری از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی می توانند نقش بسیار موثری در توسعه اقتصادی و احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی در کشور داشته باشد.

مخلص‌الائمه افزود: مشارکت روستائیان در امور اقتصادی به شکلی که نقش خود را در بالندگی اقتصادی و توسعه کشور مشاهده کنند، می تواند زمینه توسعه روستاها را فراهم کند اما اگر بخواهیم کیفیت زندگی روستایی افزایش یابد و مهاجرت معکوس تقویت شود باید مردمی سازی و برنامه محوری مورد توجه قرار گیرد.

مخلص الائمه در خصوص وضعیت عمرانی روستاها اظهار کرد: در یک دهه اخیر عقب افتادگی جدی در حوزه پروژه های عمرانی صورت گرفته است، بر این اساس در این دولت با کارگاه های فعال عمرانی بیشماری روبرو هستیم. سال گذشته 34 هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی وارد استان شد که این رقم برابر با مجموع بودجه های ۶ سال گذشته بوده است. باید پروژه های عمرانی را اولویت بندی کرد تا به سرعت به بهره برداری برسند و دهیاری ها در این اولویت بندی ها بسیار اهمیت دارند.

وی به انتخابات اخیر در اسفندماه اشاره کرد و ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در جلب رضایت مردم برای حضور گسترده در انتخابات موثر هستند و در هر بخشی فعالیت دارند درباره این رویداد سیاسی مهم به عنوان تکلیف ملی اقدام کنند.

استاندار مرکزی گفت: مراقبت در انتخابات صورت گیرد تا با جانبداری، جایگاه شورا و دهیاری تضعیف نشود.

مخلص‌الائمه افزود: به زودی «دستیار مردمی» در فرمانداری‌های استان با هدف رفع مشکلات مردمی شکل می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار