فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: شهروندان یک جامعه ارکان امنیت آن جامعه هستند و باید همه پشت سر قانون با رعایت قوانین و مقررات بتوانیم در کنار هم یک زندگی اجتماعی در امنیت و عافیت را نظاره گر باشیم.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶ 06 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سردار حسن شجاعی نسب، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه در جمع نمازگزاران از همکاری مردم که نقش مهمی در تولید امنیت و همچنین افزایش احساس امنیت را دارند تشکر و از تلاش و زحمات کارکنان انتظامی در کل استان قدردانی کرد.
وی افزود: امنیت به عنوان یک پیش نیاز، ضرورت و زیرساخت همواره در جامعه انسانی مورد تاکید قرار گرفته و این نیاز پایه در طول تاریخ وجود داشته و همه برای ایجاد و ثبات آن تلاش می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان داشت: امروز انتظامی کشور افتخار دارد تحت فرماندهی معظم کل قوا و در کنار و همراه مردم ولایی و قدرشناس، وظیفه برقراری نظم و امنیت در گستره ایران اسلامی و برخورد با هنجارشکنان و متخلفان از مرز تا عمق کشور را بر عهده داشته باشند.

سردار شجاعی نسب با اشاره به اینکه مجاهدان و مدافعان امنیت با تاسی از ۸ سال دفاع مقدس و با روحیه انقلابی و بر اساس رسالت پلیس مکتبی؛ با تلاش شبانه روزی جان خود، آرامش و سلامت خویش را تقدیم آسایش و آرامش مردم می‌کنند؛ تصریح کرد:مصداق و سند افتخار خدمتگزاری پلیس تقدیم بیش از ۵۰ شهید عزیز از ابتدای امسال در سراسر کشور بوده که در برقرای نظم و امنیت به شهادت رسیده اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: هفته انتظامی فرصتی برای ارتباط بیشتر با، ولی نعمتان خودمان در جامعه می‌باشد که با حضور در رسانه، مساجد و مدارس با تبیین عملکرد پلیس و ذکر آسیب‌ها و مشکلات نسبت به آگاهسازی بیشتر و تکریم حافظان و مدافعان امنیت بپردازد.

سردار شجاعی نسب ضمن اشاره به شعار امسال هفته انتظامی «شهروند قانون مدار- پلیس خدمتگزار» ضرورت زندگی اجتماعی را ایجاد نظم دانست و گفت: بدون نظم، جامعه دچار آشفتگی خواهد شد چراکه شهروندان یک جامعه ارکان امنیت آن جامعه هستند لذا در این شعار به احترام شهروندان قانون مدار این مطلب ذکر شده و باید همه پشت سر قانون با رعایت قوانین و مقررات بتوانیم در کنار هم یک زندگی اجنماعی در امنیت و عافیت را نظاره گر باشیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ضمن اشاره به خدمت شبانه روزی کارکنان پلیس، تصریح کرد: در حوزه انتظامی در دورترین نقاط تا عمق شهر‌ها و کویر، ماموران انتظامی در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر، قاچاق کالا و ارز، مبارزه با اشرار و مقابله با سرقت و جرائم سایبری و مدیریت ترافیک و نظارت بر اماکن عمومی، صدور گذرنامه و همچنین مشاوره و مددکاری شهروندان و وظایف متعدد دیگر مشغول خدمتگزاری به مردم هستند.

این مقام ارشد انتظامی اوج خدمتگزاری پلیس به مردم در همایش پیاده روی اربعین و ۲۸ صفر دانست و گفت: فرماندهی انتظامی با تمات تجهیزات و امکانات در کنار سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها و همچنین از تمام ظرفیت‌ها استفاده کردند تا تسهیل عبور و مرور زائران ابا عبد الله الحسین (ع) را به نحو مطلوبی انجام دهند.

سردار شجاعی نسب با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ هزار گذرنامه زیارتی در کشور صادر شده است؛ خاطر نشان کرد: بیش از ۶۰۰ هزار گذرنامه زیارتی بصورت غیر حضوری در ایام اربعین صادر شده که به برای تسهیل صدرو گذرنامه توسعه آن بصورت غیر حضوری در دستور ویژه پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: کارکنان پلیس در مجموعه مرز و انتظامی با همکاری همه سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط ۸ میلیون تردد بصورت رفت و برگشت با کمترین آسیب مدیریت کرده و با وجود افزایش این ترددها، با مدیریت مناسب کاهش تصادفات و تلفات را شاهد بودیم.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: امیدواریم همه ما به فرماندهی مقام معظم رهبری و به برکت خون شهدا و توجهات حضرت، ولی عصر (عج) این پرچم برافراشته نظام جمهوری اسلامی ایران و دین مبین اسلام را بدست منجی عالم بشریت امام زمان قرار خواهیم داد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار