مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با تاکید بر ضرورت تکمیل سریع‌تر علاج‌بخشی سد وشمگیر آق‌قلا، گفت: اتمام این طرح به 312 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۱۱۳۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶ 05 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، ایرج حیدریان بعدازظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: پیشرفت فیزیکی طرح علاج بخشی سد وشمگیر ۳۰ درصد و پیشرفت ریالی آن ۲۸ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: تاکنون برای این پروژه ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه ۳۱۲ میلیارد تومان است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در علاج بخشی سد وشمگیر گفت: بهبود و مرمت شبکه آبیاری و زهکشی سد وشمگیر، ترفیع و تثبیت مخازن سد وشمگیر، نوسازی و مرمت ایستگاه‌های پمپاژ، احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب جدید، نوسازی و علاج بخشی کامل سیستم تخلیه کننده تحتانی و احداث مخازن شماره چهار سد وشمگیر از جمله اقداماتی است که در علاج بخشی سد وشمگیر تاکنون انجام شده است.

حیدریان با اشاره به تغییر اقلیم در کشور و استان، بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه سد‌های استان برای کنترل سیل و تامین نیاز استان از طریق آب‌های سطحی در بخش شرب، صنعت و کشاورزی ضروری است.
منبع/فارس

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار