رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با نکوهش «تمامیت‌خواهی» در عرصه فرهنگ و تبلیغ گفت: اگر ارکان مساجد نسبت به برنامه‌ها و رویکردهای تشکل‌های فرهنگی توجیه شوند، مدیریت فرهنگی مسجد را به آن تشکل واگذار می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶ 05 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان صبح امروز در دیدار با اعضای شورای راهبردی و کادر اجرایی مؤسسه فرهنگی و تربیتی سیدالشهدا (ع) شاهرود، به شرایط زمانی و مکانی جزیرة‌العرب پیش از ظهور اسلام اشاره و اظهار کرد: در آن زمان، سرزمین حجاز و حتی تمدن‌های بزرگ جهان مانند تمدن یونان و ایران نیز در انحطاط اخلاقی قرار داشتند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه پیش از اسلام، بی‌عدالتی، تبعیض، تجاوز، غارت و عیاشی در نقاط مختلف جهان حکم‌فرما بود، افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمود «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق»؛ من آمده‌ام تا مکارم اخلاق شما را به نهایت برسانم.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان صله‌رحم، یاری‌رسانی به دیگران هنگام نیاز آن‌ها و عفو کسی که در گذشته مرتکب ظلم شده است را از مصادیق مکارم اخلاق نامید و گفت: امام صادق (ع) فرمود پیامبر (ص) و مکارم اخلاق آن حضرت را مدنظر قرار دهید و اخلاق خود را با آن بسنجید.

وی گذار از جامعه معاصر به «جامعه مطلوب نبوی» را نیازمند گام برداشتن در مسیر مکارم اخلاق دانست و اظهار کرد: جامعه امروز بیش از هر دوران دیگری به توجه به مکارم اخلاق و سیره پیامبر اکرم (ص) نیاز دارد.

مطیعی با تقدیر از فعالیت‌های مؤسسه سیدالشهدا (ع) شاهرود، مسجد را محور و پایگاه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی دانست و گفت: تعامل و همکاری با سایر بخش‌ها و نیز ارکان مساجد لازمه اثرگذاری و موفقیت برنامه‌های فرهنگی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با نکوهش «تمامیت‌خواهی» در عرصه فرهنگ و تبلیغ تصریح کرد: اگر ارکان مساجد نسبت به برنامه‌ها و رویکرد‌های فرهنگی تشکل‌های فرهنگی توجیه شوند، مدیریت فرهنگی مسجد را به آن تشکل واگذار می‌کنند.

مطیعی خواستار تمرکز تشکل‌های فرهنگی بر مساجد محروم و کم‌برخوردار شد و گفت: انسان حقیقتاً از فعالیت مؤسسه سیدالشهدا (ع) خوشحال و ذوق‌زده می‌شود؛ چراکه مشاهده می‌کنیم این گروه شامل افرادی دغدغه‌مند، توانمند و با درایت است که هنرمندانه در حال کادرسازی برای نظام و انقلاب هستند.

وی استمرار فعالیت‌های این مؤسسه را مایه برکت برای نظام جمهوری اسلامی و زمینه‌ساز خشنودی امام زمان (عج) دانست و خاطرنشان کرد: نظام و انقلاب به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی نیازمند جوانانی مؤمن، انقلابی، پای کار و دارای عزم و اراده است که خوشبختانه این مؤسسه نیز در این جهت گام برمی‌دارد.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا حسینی، مسؤول مؤسسه سیدالشهدا (ع) شاهرود با تشریح اهداف و برنامه‌های این مؤسسه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی گفت: کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین هدف فعالیت‌های این مؤسسه است.

حسینی تعامل با سایر دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی را محور فعالیت‌های مؤسسه سیدالشهدا (ع) شاهرود عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا از تمام ظرفیت‌ها و ابزار‌های نوین آموزشی، فرهنگی، رسانه‌ای و تبلیغی برای ارتقای مهارت‌های اعضا استفاده شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار