مروری بر روزنامه های امروز بیست و پنجم مهر ماه؛
بهره برداري از 41 پروژه آموزشي و خبر خوش وزير آموزش و پرورش و تعيين تکليف نظارت بر پيش دبستاني ها با توجه به موازي کاري و وجود الگوهاي آموزشي ناصحيح در کانون توجه روزنامه های امروز است حال آنکه روزنامه های امروز در گزارش هایی به موضوع چهره ای از تاریخ کهن تبدیل به موش خانه شده است، پرداخته اند.
کد خبر: ۱۱۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 17 October 2015
بهره برداري از 41 پروژه آموزشي و خبر خوش وزير آموزش و پرورش و تعيين تکليف نظارت بر  پيش دبستاني ها با توجه به موازي کاري و وجود الگوهاي آموزشي ناصحيح در کانون توجه روزنامه های امروز است حال آنکه روزنامه های امروز در گزارش هایی به موضوع چهره ای از تاریخ کهن تبدیل به موش خانه شده است، پرداخته اند.

در ادامه می‌توانید، روایت تابناک از مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های شنبه بیست و پنجم مهر ماه را مرور کنید.

»روزنامه خراسان شمالی« تیتر یک امروز خود را به موضوع بهره برداري از 41 پروژه آموزشي اختصاص داده است. خراسان شمالی در این گزارش با تیتر «رگبار افتتاح پروژه ها بر آتش کمبود فضاي آموزشي» می نویسد: فاني به همراه تني چند از معاونان خود هنرستان امام خميني(ره) بجنورد را که اعتبار آن از محل سفر مقام معظم رهبري تامين شده بود، افتتاح و در اين آيين عنوان کرد: يکي از نعمت هايي که شامل حال آموزش و پرورش کشور است، حمايت هاي مقام معظم رهبري از تعليم و تربيت است.

 دکتر فاني با ابراز خرسندي از افتتاح 41 پروژه از دستاوردهاي سفر مقام معظم رهبري در استان خراسان شمالي در شاخص هايي مانند تعليم و تربيت از ميانگين کشوري پايين تر و تلاش اين است که شاخص هاي تعليم و تربيت به ميانگين کشوري برسد.
وي افزود: دولت با محدوديت و مشکلات مالي زيادي رو به رو است اما در بخش آموزش و پرورش گام هاي مؤثري برداشته ايم به طوري که در 5 ماه امسال بيش از 92 درصد اعتبارات عمراني تخصيص پيدا کرد که اين در تاريخ آموزش و پرورش کشور بي نظير است.

او همچنين در سخنانش گفت:در 6 ماه نخست امسال روزانه به طور ميانگين 44 کلاس درس با يک ميليون و 150 هزار متر مربع زيربنا در قالب هزار و 300 پروژه به مجموعه فضاهاي آموزشي اضافه شد که تا پايان امسال حداقل 700 پروژه جديد در بخش آموزش و پرورش تحويل داده شود.

وي با بيان اين که دولت يازدهم کم قول مي دهد اما به قول هايش عمل مي کند، اظهارداشت: به همه قول هايي که در بخش آموزش و پرورش داده ايم، عمل خواهيم کرد و به مردم نشان خواهيم داد دولت يازدهم، دولت راستگويان و درستکاران است.

وزير آموزش و پرورش از انجام اقدامات و فراهم کردن زيرساخت هاي مناسب طي 2 سال گذشته در اين بخش خبر داد و تصريح کرد: از اين به بعد خبرهاي خوش زيادي را در آموزش و پرورش خواهيم شنيد و بيش از 85 درصد احکام همکاران صادر شده و در حوزه سند تحول، نقشه راه آن در آموزش و پرورش و به دستور مقام معظم رهبري و تاکيد رئيس جمهور آماده شده است و مبناي برنامه ششم توسعه خواهد بود.

وي خطاب به نمايندگان استان گفت: انتظار داريم در برنامه ششم توسعه نسبت به آموزش و پرورش و اجرايي شدن سند تحول کمک کنيد و مانند گذشته يار و ياور آموزش و پرورش باشيد.

مديرکل آموزش و پرورش خراسان شمالي هم در آيين افتتاح اين پروژه ها عنوان کرد: اميدواريم با تلاش هايي که در زمينه نوسازي مدارس و احداث مراکز آموزشي انجام گرفته است، دانش افزايي بيشتري وجود داشته باشد.

حاتمي ادامه داد: اگر امروز نتوانيم در آموزش و پرورش زمينه ارتقاي فرزندانمان را فراهم کنيم، جفا کرده ايم، اميدوارم همکاران ما همدل و همراه با دولت تدبير و اميد بتوانند زمينه ارتقاي دانش آموزان را فراهم کنند.
وي تعداد دانش آموزان استان را 157 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 15 هزار همکار فرهنگي در 9 منطقه آموزشي و شهرستان، خدمات رساني خود را به مجموعه فرهنگي استان انجام مي دهند.

مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان هم در اين آيين با بيان اين که توجه به مناطق محروم و پروژه هاي شاخص و حذف مدارس خشتي و گلي در دستور کار قرار گرفته است، می گوید: رويکردي که در سفر مقام معظم رهبري در پيشنهاد، تصويب و اجراي پروژه هاي آموزشي مد نظر قرار گرفت، در راستاي توجه به مناطق محروم، احداث 7 خوابگاه، 4 باب هنرستان در شهرستان هاي شيروان، اسفراين، فاروج و بجنورد، احداث سالن ورزشي، توجه به مدارس استثنايي و توجه به فضاهاي فرهنگي و احداث اردوگاه کشوري مورد توجه و تصويب قرار گرفت.

بابايي به پروژه هاي شروع شده از اعتبارات سفر مقام معظم رهبري اشاره کرد و گفت: 48 پروژه با 222 کلاس درس به بهره برداري رسيد و همچنين از افتتاح 62 پروژه از محل اعتبارات سفر رهبري به استان خبر داد.


همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع خبر خوش وزير آموزش و پرورش پرداخته است.خراسان شمالی در این گزارش با عنوان «خبر خوش وزير براي استان» می نویسد: وزير آموزش و پرورش که ظهر پنجشنبه مهمان جلسه شوراي اداري استان بود، خبرهاي خوشي براي استان داشت و گفت: هر ميزان اعتبارات استاني که براي آموزش و پرورش اختصاص داده شود، 2 برابر آن را از محل اعتبارات ملي به اين بخش تخصيص خواهيم داد.

فاني در ادامه سخنانش می گوید: اين کار را در هيچ استان ديگري انجام نداده ام و تشخيص اولويت پروژه هم با شوراي برنامه ريزي آموزش و پرورش استان خواهد بود و هيچ دخالتي در آن نمي کنيم.
او گفت: اين استان جزو استان هايي است که بايد به طور ويژه به آن رسيدگي کرد و  همچنين از هزينه کرد 100 ميليارد تومان در سال جاري براي نخستين بار در تاريخ آموزش و پرورش براي تجهيز مدارس فني و حرفه اي و کاردانش خبر داد.

 وي به سخنان مقام معظم رهبري در تاکيد بر اجراي طرح شهاب اشاره کرد و گفت: سالي که به وزارت آموزش و پرورش آمدم اقدامي براي طرح شهاب انجام نگرفته بود اما سال گذشته بيش از 130 هزار دانش آموز و امسال هم 460 هزار دانش آموز تحت پوشش اين طرح قرار گرفتند.

 وزير آموزش و پرورش درباره معلمان بازداشت شده در امارات هم گفت: براي اين افراد وکيل گرفته شده و سفير ما نيز پي گير اين موضوع است.

استاندار خراسان شمالي هم در اين جلسه گفت: طي 2 سال گذشته تاکنون دولت در استان 200 ميليارد تومان از منابع مختلف براي آموزش و پرورش اعتبار گذاشته است که بخشي از آن هزينه شده و يا تا پايان سال هزينه مي شود.
پرويزي ادامه داد: در حوزه آموزش و فرهنگ در مجموع 400 ميليارد تومان منابع مالي در اختيار دستگاه ها قرار داده شده است. وي گفت: تعهدات سفر رهبري در سال 93 به طور کامل انجام شد و علاوه بر آن تعهدات 570 ميليارد توماني، مبلغ 70 ميليارد تومان نيز مازاد بر آن دريافت کرديم و کار خوبي انجام داديم که طي يکي، 2 هفته آينده اعلام مي کنيم.

همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع تعيين تکليف نظارت بر  پيش دبستاني ها با توجه به موازي کاري و وجود الگوهاي آموزشي ناصحيح نظارت پرداخته است.خراسان شمالی در این گزارش با عنوان «صميمي جديد براي نظارت بر پيش دبستاني ها» می نویسد: با توجه به موازي کاري هايي که در نظارت بر کار پيش دبستاني ها انجام مي شد و همچنين وجود الگوهاي آموزشي ناصحيح دربرخي از پيش دبستاني ها، نظارت بر اين مراکز تعيين تکليف شد.این سخنان  معاون آموزش ابتدايي اداره کل آموزش و پرورش است، که در ادامه سخنانش می گوید: با توجه به اين که نظارت و بازرسي از اين مراکز بر عهده آموزش و پرورش قرار گرفته است بايد محتواي آموزشي آن هم مورد تاييد آموزش و پرورش باشد.

عصمت بدخشان با اشاره به الگوهاي آموزشي نادرست، می گوید: متاسفانه به دليل مغايرت داشتن محتواي آموزشي برخي پيش دبستاني ها با آن چه مدنظر نظام آموزشي بود، مشکلاتي به وجود آمده بود براي همين مصوب شد که نظارت بر کار پيش دبستاني ها با آموزش و پرورش باشد.
او در سخنان خود عنوان می کند: در حال حاضر به 200 مهد کودکي که پيش دبستاني دارند تا اول آبان ماه وقت داده شده است تا اطلاعات خود را وارد سامانه اعلام شده کنند تا آموزش و پرورش بر شيوه کار آن ها نظارت داشته باشد.


«روزنامه اتفاقیه » نیز تیتر یک امروزش را به موضوع تبدیل چهره ای از تاریخ کهن به موش خانه اختصاص داده و در گزارشی با عنوان«حکم رانی موش ها در میراث صفویان» می نویسد: سبزه میدان بجنورد یکی از میراث بجا مانده صفویان هم اکنون بجای آنکه چهره ای از تاریخ کهن داشته باشد تبدیل به موش خانه شده است.

رییس شورای اسلامی شهر بجنورد در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر این موضوع را دغدغه خود عنوان کرد و از مسئولان خواست بافت تاریخی سبزه‌میدان به نگین تاریخی شهر بجنورد تبدیل شود.

اعظم السادات افشین فر با اشاره به پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی استان مبنی بر احیای بافت تاریخی سبزه‌میدان با مشارکت شهروندان و مالکان آن منطقه اظهار داشت: رونق گرفتن بازارچه‌های سبزه‌میدان سبب جذب گردشگر و توریست شده و علاوه بر آن کمک بزرگی به کسبه این بازارچه می‌شود.

افشین فر بابیان اینکه باید نقاط گردشگری متعددی در بجنورد ایجاد شود افزود: هم‌اکنون به‌غیراز حسینیه جاجرمی‌ها و آینه‌خانه مکان دیگری برای گردشگری در بجنورد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: باید از سود بردن کسبه این بافت تاریخی خوشحال باشیم چراکه در کنار آن استقبال گردشگران افزایش‌یافته و شهرداری نیز در بلندمدت از این موضوع منفعت می‌برد و می‌تواند اقدامات گسترده‌ای برای شهر انجام دهد.

رییس شورای شهر بجنورد گفت: در حال حاضر بافت تاریخی سبزه‌میدان بجنورد تبدیل به موش خانه و مارمولک خانه شده است.

افشین فر اظهار داشت: این محل تاریخی علاوه بر اینکه رونق اقتصادی ندارد تبدیل به انبارهای مختلف برای کسبه شده است.

وی بابیان اینکه بافت تاریخی سبزه‌میدان مربوط به دوره صفویه است گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان برای احیای بازارچه تاریخی سبزه‌میدان 500 میلیون تومان اعتبار گرفته است.

رییس شورای شهر خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی تقاضا کرده تا از کسبه بازارچه سبزه‌میدان عوارض و حق کسب و پیشه اخذ نشود و برای اعطا پروانه‌های تجاری، تخفیفت ویژه‌ای لحاظ شود.

نائب رئیس شورای شهر بجنورد نیز در ادامه گفت: با توجه به اینکه احیای بافت تاریخی سبزه‌میدان در حال انجام است، مالکان این منطقه خواستار حفظ سهم مالکیت خود شده‌اند.

 رضا فیروزه اظهار داشت: مالکان سبزه‌میدان در دیدار با بنده گفته‌اند انتظار داریم هر اقدامی برای احیای این بافت تاریخی انجام می‌شود رضایت ما نیز در آن مدنظر قرار بگیرد.

فیروزه افزود: براساس گفته کسبه سبزه‌میدان، آن‌ها خواهان سرمایه‌گذاری در بازارچه هستند فقط باید حق و حقوقات مالکانه آن‌ها محفوظ باشد.

وی گفت: پیشنهاد می‌دهم قبل از انجام هر کاری از مالکان سبزه‌میدان به شورای شهر دعوت شود تا با رضایت و تبادل‌نظر آن‌ها اقدامات انجام گیرد.







منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار