مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: ادبیات داستانی ظرفیت بسیار مناسبی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است چرا که ادبیات داستانی می‌تواند در قلب‌ها نفوذ پیدا کرده و ادراک عمیقی در مخاطب ایجاد کند.
کد خبر: ۱۱۳۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ 05 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، منوچهر ذوالفقاری در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره جایزه ادبی یوسف، گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز بهتر از گذشته درحال انجام ماموریت خود است و برای آزادی‌خواهان جهان به ویژه کشور‌های اسلامی به الگوی مناسبی تبدیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال ۱۳۵۹ استکبار جهانی به رهبری رژیم بعث حمله خود را به جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد، ادامه داد: مهم‌ترین هدف دشمن از این اقدام حذف انقلاب و محصول آن یعنی جمهوری اسلامی بود چرا که انقلاب رژیم ستم‌شاهی را حذف و دست رژیم استکبار را از کشور کوتاه کرد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، امت اسلامی ایران به مقابله با دشمن بعثی پرداخت و پس از هشت سال دشمن حتی موفق به تصرف یک وجب از خاک ایران نشد، امروز نیز انقلاب اسلامی در جایگاهی برتر از گذشته قرار گرفته است و ایفای نقش می‌کند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه جبهه مقاومت با بهره‌مندی از فرهنگ دفاع مقدس موفق شد گروهک تروریستی داعش را نابود کند، تصریح کرد: این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا است و زیبا‌هایی همچون ایثار، اخلاص، فداکاری، جهاد، شهادت و از خود گذشتگی در آن وجود دارد.

وی گفت: امروز وظیفه ما انتقال فرهنگ دفاع مقدس است که قلم و نوشتن یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توان در انتقال این فرهنگ به کار برد، به ویژه ادبیات داستانی که ظرفیت بسیار مناسبی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس است و می‌تواند در قلب‌ها نفوذ پیدا کرده و ادراک عمیقی در مخاطب ایجاد کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در پایان خاطرنشان کرد: می‌توان از خاطرات نوجوانانی که در دفاع مقدس حضور داشتند و خانواده‌های شهدا استفاده کرد و این خاطرات را در قالب داستان به دیگران انتقال داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار