رئیس سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۵۱ هزار هکتار اراضی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور تامین شده‌است.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 04 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، ارسلان مالکی عصر امروز در مراسم واگذاری زمین به ۲۱۲ خانواده گلستانی در دانشکده فنی مائده اظهارکرد: قانون جهش ملی مسکن و قانون حمایت از جوانی جمعیت یک تکلیف بوده و با توجه به افق رهبر معظم انقلاب بر افزایش جمعیت در کشور، اجرای این سیاست یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: مرحله دوم اهدای زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با نام پویش پیامبر رحمت، در دو هفته گذشته، ۲۰ هزار خانواده ایرانی در کشور، زمین رایگان خود را تحویل گرفتند.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن، ۴۰ هزار قطعه زمین واگذار شده و تاکنون با شهرک‌های مصوب شده، ۵۱ هزار هکتار زمین در این راستا تامین شده‌است.

وی ادامه داد: در دهه ۹۰ در مدت ۱۰ سال، تنها ۱۳۳ هزار قطعه زمین به خانواده‌های ایرانی واگذار شده‌است و این آمار در مدت کوتاه دولت سیزدهم نشان از تلاش شبانه‌روزی دولت سیزدهم و همکاران در حوزه راه و شهرسازی است.

مالکی گفت: با توجه به اینکه بیشترین اراضی حریم و پیرامون استان‌های شمالی، جنگلی و کشاورزی است، تامین زمین بسیار سخت است و با همه این مشکلات راه و شهرسازی استان گلستان توانسته اراضی خوبی را در راستای طرح نهضت ملی مسکن تامین کند.

وی بیان کرد: تاکنون ۵۴۰۰ واحد مسکن شهری برای متقاضیان تخصیص پیدا کرده‌است.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی ابرازکرد: علاوه بر تامین زمین، تسهیلات احداث واحد‌های مسکونی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ۳۵۰ هزار تومان به ۵۵۰ هزار تومان افزایش یافته‌است و افرادی که زمین رایگان دریافت کردند نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.



وی افزود: نرخ سود بانکی این تسهیلات با رایزنی‌های انجام شده در شورای پول و اعتبار از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد و تلاش داریم تا قیمت تمام شده مسکن نسبت به نرخ امروز کاهش پیدا کند و حمایت‌های ویژه‌ای برای دهک‌های اول تا سوم انجام شود.

مالکی یادآور شد: همچنین با نظارت‌های انجام شده توسط راه‌و شهرسازی، بازار اجاره زمین و ملک در کشور کنترل شده‌است و این گام مهمی در کاهش هزینه‌های مسکن و اجاره مسکن در کشور است.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: ابزار تشویقی برای بازسازی و احداث واحد‌های مسکونی در محدوده بازآفرینی شهری و بافت فرسوده شهری، آماده‌سازی زمین که معمولا در خارج از محدوده واقع شده‌است، کاهش قیمت تمام شده مسکن از جمله ابزار‌ها و موضوعاتی است که در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام می‌شود.

وی گفت: به تمام افرادی که مشمول دریافت مسکن در راستای اجرای نهضت ملی مسکن هستند قول می‌دهیم که با تلاش شبانه‌روزی این قانون را به طور کامل اجرا و زمین و مسکن آن‌ها را تامین نماییم.

در پایان این مراسم به نمایندگی از افراد مشمول به ۱۰ نفر سند قطعات زمین رایگان آن‌ها واگذار شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار