مسوول اوقاف و امور خیریه خوسف گفت: در مجموع هزار و ۳۰ وقف در این شهرستان به ثبت رسیده که بزرگترین آن وقف محمدعلی بیک تقابی در روستای تقاب است.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲ 04 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد الهی، مسوول اوقاف وامور خیریه خوسف امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ۱۷ عنوان برنامه برای بزرگداشت هفته وقف در این شهرستان پیش بینی شده است که اجرا می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به نواختن زنگ هفته وقف، نشست‌های تخصصی با جامعه هدف، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، برگزاری محفل انس با قرآن و همایش یاوران وقف اشاره کرد.

حجت الاسلام الهی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۸ وقف جدید در شهرستان خوسف ثبت شده است افزود: بیشترین نیات موقوفات مربوط به عزاداری سیدالشهدا (س)، مناسبات مذهبی و وقف برای امامزاده دهن رود، مجتمع فرهنگی مذهبی بلنجیر بوده است.

مسوول اوقاف و امور خیریه خوسف ادامه داد: در مجموع هزار و ۳۰ وقف در شهرستان خوسف به ثبت رسیده که بزرگترین آن وقف محمدعلی بیک تقابی در روستای تقاب است.

حجت الاسلام الهی با اشاره به مسابقات قرآن کریم عنوان کرد: مسابقات قرآنی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف است که در دو بخش خواهران و برادران به صورت منطقه‌ای هرساله برگزارمی‌شود و همچنین برنامه حفظ قرآن راهم امسال داشتیم که با استقبال خوبی هم مواجه بود.

وی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی این اداره جذب شده است، گفت: این اعتبارات به منظور انجام برنامه‌های فرهنگی و عمرانی، گسترش فرهنگ قرآن و پیاده سازی قرآن در زندگی مردم و کمک به نیازمندان و سوق دادن مردم به سمت موقوفات قرآنی هزینه شده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار