تابناک هرمزگان_همایش ملی گردشگری سبز با حضور سیدعزت‌ الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و نمایندگان وزارتخانه‌های نفت و نیرو و جهاد کشاورزی در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷ 03 October 2023

به گزارش تابناک هرمزگان از قشم،در این مراسم از دستگاه‌های فعال در حوزه گردشگری سبز، صنایع سبز، و سرمایه‌گذاری سبز و همچنین تشکل‌های صنفی حوزه گردشگری و شماری از فعالان این حوزه با اهدای لوح توسط وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی قدردانی به عمل آمد.
وزارت میراث فرهنگی همچنین روستای «سهیلی» در جزیره قشم را به همراه سه روستای «کندوان» در آذربایجان شرقی و روستای دره تفی در کردستان روستای قلعه بالا در سمنان به عنوان «روستای برتر گردشگری سبز » معرفی کرد.
در این بخش مهدی صدری دهیار روستای کندوان (آذربایجان شرقی) و محمد هوشمند دهیار روستای دره تفی (کردستان) و محمود عجمی دهیار روستای قلعه بالا (سمنان)دهیارانی بودند که از آنها تقدیر شد.
لوح تقدیر روستای «سهیلی» به عبدالمجیدصلغی سهیلی عضو‌ شورای اسلامی روستای سهیلی و رییس شورای اسلامی بخش حرا در جزیره قشم اهدا شد.
در این مراسم همچنین از دو کتاب «راهنمایان گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» با رویکرد شعار سال سازمان جهانی گردشگری، گردآوری شده توسط معاونت گردشگری و کتابچه دیجیتال «پایداری در خانه‌های بوم‌گردی» کتابچه علمی رویداد هفته گردشگری ۱۴۰۲ بر مبنای شعار سال: گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز تالیف نیما آذری، افسانه احسانی و نیلوفر حسینی همچنین «بیانیه پارک‌های طبیعت‌گردی» رونمایی شد.
همچنین تفاهمنامه دو جانبه بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آبفا، تفاهمنامه چهار جانبه میان معاونت گردشگری، ساتبا، جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و بنیاد علوی و تفاهمنامه سه جانبه میان معاونت گردشگری، صندوق ملی محیط زیست و جامعه هتلداری ایران سه تفاهمنامه‌هایی بوند که در راستای عینیت بخشیدن به مفهوم ‌گردشگری سبز امضا شد.

انتهای پیام//

برچسب ها: سهیلی ، قشم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار